توزیع عادلانه امکانات و منابع ثروت در تمام نقاط شهر

شهرداراصفهان گفت: توزیع عادلانه منابع ثروت، امکانات و رفاهیات برای تمام شهروندان در جای جای شهر مورد نظر شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _شنبه دوم شهریورماه ۹۸_ در مراسم «جشنی از جنس خدمت» اظهار کرد: حضور پرشور شهروندان در این برنامه نشان دهنده حمایت آنان از مسئولان است و ما از این مهم بسیار خرسندیم.

وی افزود: اعضاء شورای اسلامی شهر برای احترام به مردم منطقه ۱۴ در این برنامه شرکت کرده اند و از نزدیک با مردم به گفت و گو پرداختند چرا که این مردم استحقاق بهترین خدمات را دارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مناطق کمتر برخوردار شهر برای دریافت خدمات باید در اولویت قرار گیرند، اظهار کرد: بارها برای بازدید از فعالیت های بزرگ عمرانی در منطقه ۱۴ حضور پیدا کردیم و هر بار بیشتر برای حضور در این منطقه علاقه مند شدیم چرا که در این منطقه فعالیت های عمرانی گسترده ای در حال انجام است و مترو از منتهی علیه آن یعنی ایستگاه دارک، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: شاهد بودیم که هر کوچه پس کوچه محله حصه آسفالت شده و لبخند رضایت مندی بر لب های مردم ساکن در این محله جاری شده است.

نوروزی با ابراز خرسندی از پیشرفت پروژه های عمرانی در منطقه ۱۴ گفت: هر روز شاهد پیشرفت و توسعه در این منطقه هستیم به طوری که خیابانی که همین چندماه پیش کلنگ زنی شد امروز با حضور مردم افتتاح و در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به کلنگ زنی ایستگاه آتش نشانی در منطقه ۱۴ تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج ایستگاه آتش نشانی کلنگ زنی شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: بسیار خرسندیم که مردم از نتیجه فعالیت های منتخبان خود در مدیریت شهری، خنده برلب دارند و گرد و غبار از آن ها فاصله گرفته و احساس نشاط و امید به زندگی دارند.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های عمران و افتتاح پروژه ها باعث ایجاد امید در بین شهروندان می شود، افزود: اگر می بینید از صبح تا پاسی از شب مدیران شهری در حال خدمت رسانی هستند، چیزی جز نگاه های مبتنی بر تشکر شهروندان نیست البته معتقد هستیم بیش از آنچه که اتفاق می افتد باید رخ دهد تا نام محرومیت از این مناطق فاصله بگیرد، آبادانی بدرخشد و دیگر غمی در چهره مردم نباشد.

نوروزی اظهار کرد: توزیع عادلانه منابع ثروت و امکانات برای تمام شهروندان در جای جای شهر مورد نظر شهرداری است.

وی با تأکید بر اینکه هرجا محروم تر است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مردم می خواهند خدمت رسانی در مناطق محروم بیشتر تداوم پیدا کند و از این رو است که رینگ حفاظتی شهر از منطقه ۱۴ می گذرد تا مردم زینبیه به راحتی به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کنند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد باشیم که منطقه ۱۴ تفاوتی با سایر مناطق شهر نداشته باشد.

زینبیه مرکز گردشگری زیارتی در ایران می شود

وی با بیان اینکه درصدد هستیم زینبیه مرکز گردشگری زیارتی در ایران شود، گفت: طرح های خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم علی رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، امکاناتی فراهم شود که همچون امروز که شهرداری در جذب تأمین منابع مالی برای پروژه ها موفق عمل کرده، بازهم بتواند به تمام سختی ها غلبه کرده و با این افتتاح ها و برنامه ها خنده را بر لبان شهروندان شهر به ویژه در مناطق کمتربرخوردار ببیند.

نوروزی با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این جشنواره شادی را به کوچه پس کوچه های شهر برده و هرجا سینما نداشته، سینمای سیار رفته و منطقه ۱۴ نیز از سینمای سیار بهره مند شده است.

وی از خانواده ها دعوت کرد: کودکان خود را برای تماشای فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان همراهی کنند و آنها را از طریق ابزار سینما با هنر آشنا کنند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: فرزندانمان نیاز دارند از امکانات موجود بهره مند شوند و ما باید زمینه آن را فراهم کنیم؛ البته آرزوی ما ایجاد امکانات برای فرزندان این شهر به ویژه ساکنان مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ منطقه ای رو به عمران و آبادانی است، تأکید کرد: قطعاً فقر از این منطقه فاصله می گیرد و مردم آن طعم شیرین عمران و آبادانی را خواهند چشید.

نوروزی ادامه داد: باید در بودجه بندی ها، حمایت ها و تأمین مالی از مناطق کمتر برخوردار حمایت شود.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در آیین افتتاح خیابان منتظرالمهدی گفت: این حضورهای گسترده به معنای حمایت و تشویق مدیران شهری برای خدمت گذاری است.

منطقه ۱۴ کارگاه بزرگ عمرانی شهر

همچنین علیرضا نصراصفهانی، رییس شورای اسلامی شهراصفهان درا ادامه این برنامه تأکید کرد: منطقه ۱۴ به کارگاه بزرگ عمرانی و ساحت امور فرهنگی، هنری و ورزشی تبدیل شده است.

وی با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: یکی از مباحثی که امروز به آن افتخار می کنیم و در رأس امور است، افزایش اعتماد مردم در منطقه ۱۴ و ارتباط خوب شهروندان با شهرداری است.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: قطعاً این اتفاق به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارج نهاده می شود و شهروندان این منطقه استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند و همه باید به خدمت گذاری آن ها افتخار کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم آنچه امروز در دیگر نقاط شهر برای شهروندان فراهم شده در منطقه ۱۴ نیز روز به روز نمایان تر شود چرا که این حق مسلم مردم ما باید در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی تحقق پیدا کند.

نصراصفهانی با اشاره به خاطره ای از دوره سوم شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره سوم شورای شهر، مردم منطقه ۱۴ طومار بزرگی به شورا مبنی بر تغییر نام زینبیه به منظور برخورداری از امکانات شهری ارائه کردند و بر این باور بودند که این نام بیانگر فقر، نیاز و محرومیت است و شاید با تغییر نام آن بتوان اتفاقات خوبی را در منطقه رقم زد؛ اما با مذاکراتی که با شهروندان انجام دادیم به جای تغییرنام خیابان تأکید کردیم که باید درصدد احقاق حقوق خود باشند که خوشبختانه از آن زمان تاکنون مدیریت شهری توجه خاصی به منطقه ۱۴ داشته و اتفاقات بزرگی در این منطقه رخ داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با مشارکت، پیگیری و حضور مردم قدرشناس منطقه شرایط بهتری برای منطقه ۱۴ رقم بخورد.

رییس شورای شهر اصفهان تأکید کرد: اکثر ساکنان این منطقه روزی از محل خودشان به اصفهان کوچ کردند، شهرنشین شدند و گام های خود را به سمت شهروندی برداشتند و امروز سکوت، نظم و انضباط شما همچنین دفاع از حق و حقوقتان را از نمادهای فرهنگ شهروندی می دانیم و معتقدیم در منطقه ۱۴ دیگر واژه «شهرنشینی» را استفاده نمی کنیم زیرا باید بکوشیم از واژه «شهروند» استفاده کنیم زیرا فرهنگ، آداب معاشرت و نحوه برخورد با مطالبات خودتان بیانگر آن است که اتفاقی بزرگ در منطقه ۱۴ افتاده است.

وی با بیان اینکه امروز شخصیت، حرمت و کرامت شهروندان منطقه ۱۴ مورد توجه مدیریت شهری اصفهان است، گفت: شهردار اصفهان همواره دغدغه مناطق محروم را دارد و بارها در جلسات مختلف شاهد توصیه ها و تأکیدات وی در رسیدگی ویژه به تمام مناطق به ویژه مناطق محروم شهر بوده ایم.

کلمه «محروم» از زینبیه حذف شد

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: با اقدامات عمرانی گسترده ای که در این منطقه در حال انجام است کلمه «محروم» از زینبیه حذف خواهد شد.

وی تأکید کرد: منطقه ۱۴ دیگر عقب نگه داشته نیست بلکه به منطقه ای عمرانی و کارگاهی تبدیل شده است.

مدیرمنطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه درحال توسعه و آبادانی است، گفت: تمام پروژه های عمرانی تقدیم مردم شده است که در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

وی تأکید کرد: امروز مردم ساکن در این منطقه درک کرده اند که دیگر در منطقه ای محروم زندگی نمی کنند و قطعاً منطقه ۱۴ عقب نخواهد بود.

کد خبر 387033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.