یک بازیگر: فیلمنامه خوب در حوزه کودک وجود دارد، تهیه کننده نیست

یک‌ بازیگر سینما گفت: اینکه گفته می‌شود فیلمنامه و نویسنده خوب در حوزه کودک وجود ندارد را قبول ندارم، قصه‌های بسیار خوبی از نویسندگانی چون "احمد اکبرپور" در دسترس است که ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به فیلم دارند.

بهزاد داوری در حاشیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان درس خواندم و بهترین خاطرات دوران تحصیلم را در زمان برگزاری جشنواره کودک تجربه کردم. به خاطر دارم در دهه هفتاد جشنواره با شور و اشتیاق مثال زدنی برگزار می‌شد و هنرجوها در تمام سال منتظر بودند تا جشنواره فیلم کودک برگزار شود.

این بازیگر ادامه داد: این جشنواره جنب و جوشی را در سینماهای شهر به راه می‌انداخت و نوع آثاری که در آن سال‌ها ارائه می‌شد نیز به پرشور بودن جشنواره کمک شایانی می‌کرد. چند سالی می‌شود که در جشنواره کودک حاضر نبودم، این دوره با اینکه شور و شوق سال‌های دور را ندارد ولی بازهم بسیار بهتر از دوره‌های گذشته‌ای است که جشنواره از اصفهان کوچ کرده بود.

وی با بیان این نکته که "به نظر می رسد سینما کودک دسته کم گرفته شده و تهیه کننده‌ها رغبتی برای فعالیت در سینما کودک ندارند" خاطرنشان کرد: فیلم‌های کودک در گیشه فروش کمی دارند، این در حالی است که در سال‌های دور فیلم‌های حوزه کودک نظیر "شهرموش‌ها" فروشی عالی داشتند. از امنیت ژانر کودک و نوجوان کاسته شده و باید برای بهبود این وضع کمک کرد به همین دلیل تهیه کننده‌ها و سرمایه گذاران کمتر به سمت سینمای کودک می‌روند.

داوری افزود: همانطور که به سینمای بزرگسال و حرفه‌ای اهمیت داده می‌شود، باید به سینمای کودک نیز بها داد. پایه و بدنه سینما از کودک شکل می‌گیرد، بسیاری از بازیگران موفق امروز از سینمای کودک کار خود را آغاز کردند.

بازیگر سریال بوی باران با بیان این نکته که "جای داستان‌هایی چون قصه‌های مجید در حوزه هنر کودک خالی است" تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود فیلمنامه و نویسنده خوب در حوزه کودک وجود ندارد را قبول ندارم، قصه‌های بسیار خوبی از نویسندگانی چون "احمد اکبرپور" در دسترس است که ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به فیلم دارند.

کد خبر 387030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.