۳۰ درصد تاکسی‌های شهری گلپایگان فرسوده است

گلپایگان_شهردار گلپایگان گفت: ۲۰۸ دستگاه تاکسی در شهر مشغول جابجایی مسافران هستند که ۳۰ درصد آن‌ها فرسوده است

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸ دستگاه تاکسی در این شهر مشغول جابجایی مسافران هستند، اظهار کرد: این تعداد شامل ۱۴۱ دستگاه تاکسی گردشی، ۲۵ دستگاه تاکسی خطی و ۴۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم است.

وی افزود: ۲۱۰ دستگاه خودروی فعال در حوزه سرویس مدارس و ۵۴ دستگاه تاکسی تلفنی در جابجایی مسافران فعال است.

شهردار گلپایگان گفت: در مجموع تعداد ۸۱۲ دستگاه خودرو در این شهر در زمینه حمل بار ساماندهی شده‌اند که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه وانت بار و ۵۱۲ دستگاه خودروی حمل بار سنگین (دیزل) است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه همه تاکسی‌ها بیمه شخص ثالث دارند، گفت: ۷۰ درصد تاکسی‌های فرسوده در سال ۹۵ و ۹۶ نوسازی شدند و امسال  با توجه به برآورد سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری، ۳۰ درصد تاکسی‌های شهر فرسوده هستند.

شکرزاده تصریح کرد: نوسازی ناوگان فرسوده با ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی به رانندگان و اعطای این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار به منظور تهیه خودرو و فعالیت در حوزه حمل و نقل، برقراری بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان با یارانه دولتی در راستای طرح‌های حمایتی از حمل و نقل عمومی و باربری شهر گلپایگان انجام شده است.

وی از پیگیری برقراری بیمه تکمیلی رانندگان و آغاز ثبت‌نام و توزیع لاستیک بین رانندگان دارای پروانه و باربرگ شاغل در ناوگان حمل بار خبر داد و افزود: ایجاد سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور تسهیل در امور جاری مراجعان، پیشنهاد تصویب و ابلاغ نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در ابتدای سال، ساماندهی و تخصیص سوخت به همه خودروهای سنگین ناوگان حمل بار و ماشین‌آلات عمرانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح حمایتی از ناوگان حمل و نقل شهری بوده است.

کد خبر 387019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.