حجت الاسلام راشدفر خطیبی توانا و اهل مطالعه بود

فضل الله صلواتی گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد راشدفر، با بیان جذاب و مبتنی بر مطالعات روز، در جذب جوانان خمینی شهر به معارف اهل بیت، نقش موثری داشت.

فضل الله صلواتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون نقش تاثیر گذار مرحوم شیخ احمد راشدفر اظهارکرد: ایشان از روحانیون اهل مطالعه و تحقیق و خطبای لایق و خوش بیانی بود که در سال های قبل از انقلاب با منبرهای بسیار خوبی که داشت، نقش مفید، موثر و فعالی در جذب جوانان داشت.

وی افزود: ایشان اهل فضاهای رسانه ای و مطرح شدن در محیط های گسترده مثل اصفهان نبود و فعالیت های خود را بیشتر در خمینی شهر متمرکز کرده بود.

فرماندار سابق اصفهان در خصوص فعالیت های مرحوم راشدفر گفت: در سال های پیش از انقلاب با توجه به اینکه در شهرهای جنوبی ایران به علت بحث استخراج نفت، در مناطقی به خصوص در شهرهایی مثل آبادان و اهواز، رونقی ایجاد شده بود، مرحوم راشدفر حضور فعال و پررنگی داشت و از خطبای برجسته به ویژه در آبادان  محسوب می شد که جذب جوانان، به خصوص تحصیلکردگان این شهر به مباحث دینی، یکی از نکات قابل توجه در شخصیت ایشان به شمار می رود.

صلواتی افزود: با توجه به اینکه محیط آن شهرها هنوز تحت تاثیر حضور انگلیسی ها بود، ایشان برای برپایی مراسم ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان از افرادی که توانایی بیان مطالب جدید و همچنین تسلط در نحوه بیان و جذب جوانان داشتند دعوت می کرد و به همین خاطر ایشان در بین افراد تحصیلکرده و دانشگاهی از جایگاه و پایگاه مناسبی برخوردار بود.

وی با اشاره فعالیت های پس از انقلاب حجت الاسلام راشدفر گفت: ایشان در سخنرانی های خود جوانان را برای حضور در جبهه ها ترغیب می کرد، ضمن اینکه برادر مرحوم راشدفر نیز در جنگ به شهادت رسیده بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مرحوم احمد راشدفر از شاگردان آیت الله منتظری، آیت الله خادمی، حاج آقا حسن امامی و مرحوم صافی بود تاکید کرد: ایشان از شاگردان مبرز این اساتید و همواره اهل مطالعه و تحقیق بود.

صلواتی با بیان اینکه ایشان در زمره روحانیون آگاه و موافق جریان اصلاحات بود، افزود: با وجودی که مشی مرحوم راشدفر معتدل بود و برای جذب جوانان روشنفکر دغدغه داشت، اما مواضع وی در حمایت از جریان اصلاحات شفاف بود.

وی در پایان تاکید کرد: مرحوم راشدفر اهل مطالعه بود و این بسیار ارزشمند است که یک روحانی به روز باشد و صرفا به معلومات خود اتکا نکند.

به گزارش ایمنا، مراسم تشییع و به خاک سپاری این روحانی فقید، امروز بعدازظهر در خمینی شهر اصفهان برگزار شد.

کد خبر 387012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.