یک ایستگاه اتوبوس، طراحی برتر جشنواره جهانی معماری شد!

شهر لوبلین، واقع در کشور لهستان، به زودی میزبان ایستگاه اتوبوس عظیمی خواهد بود که برای مقابله با آلودگی هوا از مواد ضددود ساخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایستگاه اتوبوس جدید نه تنها به یک جاذبه زیبا برای ساکنان و بازدیدکنندگان تبدیل خواهد شد بلکه از طریق بلوک‌های ضددود خود با آلودگی هوا مقابله خواهد کرد. این ایستگاه اتوبوس در نزدیکی ایستگاه قطار شهر، با هدف احیای فضای اطراف بنا خواهد شد. تلفیق طراحی معاصر با تمرکز بر عناصر زیست محیطی در این پروژه، آن را در لیست ساختمان‌های برتر جشنواره جهانی معماری قرار داده است.

ایستگاه اتوبوس جدید که قرار است در همسایگی یکی از پارک‌های شهر لوبلین بنا شود، امتدادی از فضای سبز پارک همسایه خواهد بود به طوری که سقف و نمای بیرونی دیوار شمالی آن با درختان و گیاهان سبز پوشیده خواهد شد.

علاوه براین، ستون‌های ساختمان نیز به شکل مجسمه‌هایی درخت مانند که از سقف عظیم و هموار با لبه‌های رو به زمین حمایت می‌کند، سرسبزی فضا را دوچندان خواهد کرد. دیوارهای شیشه‌ای ایستگاه، فضایی امن و خوشایند در ذهن بازدیدکنندگان به وجود خواهد آورد در حالی‌که اتاق‌های اداری برای حفظ حریم خصوصی مجهز به پنجره‌های دودی خواهد بود.

ساختمان جدید از انرژی زمین‌گرمایی بهره خواهد برد تا میزان تقاضای انرژی را به حداقل برساند و لامپ‌های کم‌مصرف LED برای مصرف بهینه انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ضمن، حس‌گرهای حرکت نیز به منظور ذخیره انرژی باعث روشنایی بیشتر فضای داخلی ایستگاه اتوبوس خواهد شد.

یک سیستم تصفیه آب و فضایی تعبیه شده برای جمع‌آوری آب باران، آبیاری درختان و گیاهان محیط اطراف را بر عهده دارد. استفاده از بلوک‌های ضد دود در ساخت ایستگاه جدید لوبلین نقش مهمی در بهبود کیفیت هوا ایفا می‌کند چرا که این بلوک‌ها از مواد فوتوکاتیلیستی مدرن نظیر تیتانیوم دی اکسید تشکیل شده است و باعث تجزیه گازهای سمی می‌شود.

کد خبر 387003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    انگار طرح مدرن شده عمارت چهل ستونه