تنها به منافع اقتصادی در مسائل زیست محیطی نباید توجه کرد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تبدیل زباله به کمپوست یک حرکت زیست محیطی است که ما را به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد و در این زمیته باید منافع اقتصادی در اولویت های بعدی باشدچراکه آنچه بیش از بیش اهمیت دارد حفظ محیط زیست است.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه کنترل پروژه های سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه تحولات اساسی در سازمان پسماند در حال اجرا است، اظهار کرد: اقدامات زیربنایی بسیار خوبی در این سازمان انجام شده و در تدوین برنامه ها همواره به مسائل زیست محیطی توجه ویژه‌ای می شود.

وی با بیان اینکه در مسائل زیست محیطی نباید تنها به منافع اقتصادی توجه کنیم، اظهار کرد: تبدیل زباله به کمپوست یک حرکت زیست محیطی است که به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد و در این زمیته باید منافع اقتصادی در اولویت های بعدی باشد چراکه آنچه بیش از بیش اهمیت دارد حفظ محیط زیست است، زباله ای که می‌تواند منبع آلودگی و آلایندگی شهر باشد خود به خود با این ساختار و با احداث کارخانه، تبدیل به کمپوست می شود و در آینده حتی می تواند منافع مالی برای شهر و شهروندان هم در پی داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه هیچ زباله‌ای در شهر نباید دفن شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان در حدود ۵۰ درصد زباله تبدیل به کود می‌شود و این مسأله نقش اساسی در بحث رفع آلایندگی و مسائل زیست محیطی دارد. در مراحل بعد باید به سراغ این برویم که زباله‌ها را در فرآیندهای علمی به روغن، مواد نفتی یا حتی به گاز تبدیل کنیم.

امیری با اشاره به اینکه روزانه در اصفهان بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود، اظهار کرد: پروژه توسعه و اصلاح خطوط بازیافت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سازمان پسماند شهرداری اصفهان ابتکارات بسیار خوبی انجام شده، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات، توزیع جعبه های ایمنی بوده که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امیری افزود: برای تأسیس کارخانه زباله سوز منتظر تأئیدیه دانشگاه علوم پزشکی هستیم که تعهد دهد تا ۱۰ سال آینده زباله بیمارستانی را تحویل سرمایه گذار دهد تا برای سرمایه‌گذار هم صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سازمان پسماند، جدا کردن پیمانکار زباله خشک از زباله تر است، تصریح کرد: قبلا برای زباله خشک و تر یک پیمانکار وجود داشت و تفکیک در سرند و داخل خط صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر تفکیک بیشتر درب منازل انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تفکیک پیمانکار زباله خشک و تر نتایج بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: تا حدود دوماه قبل یعنی قبل از این اقدام، میزان زباله خشک کارخانه ۳۹ تن بود این در حالی است که با تفکیک، این میزان به ۸۱ تن رسیده است که این روند ظرف این مدت کوتاه روند بسیار خوبی بوده است.

کد خبر 387001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.