میل شاخص کل بورس برای ورود به کانال ۲۷۰ هزار واحد

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ و ۵ دقیقه صبح امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه به کانال ۲۶۹ هزار واحد شاخص وارد شد و در نهایت با سه هزار و ۸۵۹ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران در اولین روز کاری هفته با افزایش ۳۸۵۸ واحدی در آستانه ورود به کانال ۲۷۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با ۱۷۶۵ واحد افزایش به رقم ۷۲۳ هزار و ۸۹۰ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۱۹۶ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۴۹ هزار و ۹۹۵ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۱۰ واحدی به عدد سه هزار و ۵۸۹ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن ۵ میلیارد و ۱۷۷ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۰۷ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای شپنا، اخابر و شتران به ترتیب با ۲۶۴، ۲۴۳ و ۲۰۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فولاد، فملی و فخوز به ترتیب با ۱۰۹، ۷۸ و ۶۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز خودرو،  وتجارت، شپنا، خساپا و ثنوسا پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و خودرو و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است، بورس تهران با آغاز انتشار گزارش‌ ماهانه شرکت‌ها ۳۸۵۸ واحد رشد داشت و عدد ۲۶۹ هزار و ۹۸۶ واحد را ثبت کرد و رکورد جدیدی رقم زد. بورس تهران در معاملات امروز شاهد تقویت تقاضا بود و بسیاری از نمادها بازدهی بالای ۴ درصد را تجربه کردند.

کد خبر 386999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.