نماینده کشور کره: فیلم‌های کودک ایرانی در کره طرفدار دارد

نماینده کره شمالی گفت: فیلم‌های کودک قدیمی ایرانی در سینماهای بزرگ کره برای مردم پخش می‌شود. فرهنگ و ویژگی‌هایی که فیلم‌های ایرانی دارند توسط مردم کره پذیرفته شده است و فکر می‌کنم این همکاری در آینده به خوبی میان ایران و کره اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنل تولید مشترک با کشور کره، صبح امروز _شنبه، دوم شهریور ماه_ در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با حضور سئو دان، نماینده کره شمالی در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سئو دان در این نشست با بیان اینکه دولت کره حاضر است بر روی ساخت فیلم سرمایه گذاری کند و بودجه ساخت آن را تامین کند، اظهار کرد: از سال ۲۰۱۲ سازمانی در کره شمالی پروژه‌ سازمان تولید مشترک را اجرا می‌کند و از طریق این سازمان سازندگان فیلم می‌توانند بخشی از بودجه مورد نیاز خود را تامین کنند. از سال ۲۰۱۸ تاکنون به طور خالص ۲۵ درصد از هزینه تولید فیلم ها از طریق این سازمان تامین می‌شود.

نماینده کره شمالی در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه نت‌فیلیکس یکی از بهترین گزینه های موجود در زمینه انتشار فیلم‌های اینترنتی است، ادامه داد: کارگردان‌ها و سازندگان فیلم های کره ای علاقه بسیاری در انتشار فیلم خود در نت‌فیلیکس دارند. با وجود فروش کمتر فیلم در صورت قرار گرفتن در این سایت؛ به خاطر گستردگی این برنامه در جهان سازندگان کره‌ای به انتشار فیلم در این اپ علاقمند هستند.

وی گفت: ایران کشوری است که در زمینه ساخت فیلم‌های هنری پیشتاز است و به خاطر پیشینه‌ تاریخی و فرهنگی که دارد، مردم آن علاقمند به فیلم کمدی و صنعتی هستند. از فیلم‌های ایرانی در کره استقبال می‌شود. همچنین به خاطر تماشای فیلم‌هایی مانند جواهری در قصر و... فیلم‌های کره‌ای نیز در ایران طرفداران زیادی دارد. بسیاری از دانش‌آموزان ایرانی در حال آموزش دیدن زبان کره‌ایی هستند و امیدوارم این موارد باعث افزایش تفاهم و همکاری میان دو کشور شود.

دان افزود: بازار فیلم کره بازاری باز و گسترده است و قابلیت ساخت انیمیشن‌های مشترک از روی داستان‌های ایرانی را دارد. بخش خصوصی ساخت فیلم کره بسیار فعال‌تر از بخش دولتی است و سرمایه گذاران روی ساخت فیلم سرمایه گذاری می‌کنند.

نماینده کشور کره با تاکید بر اینکه در این کشور علاقه به سرمایه گذاری در فیلم‌های هنری بیشتر است، اظهار کرد: تولید کننده‌های فیلم کره‌ای بیشتر به دریافت جایزه در جشنواره‌های بین المللی توجه می‌کنند. تاکنون بیشتر همکاری‌های صورت گرفته برای تولید مشترک کره با کشورهایی مانند چین و امریکا صورت گرفته است. به همین خاطر جلساتی مانند این پنل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیش از این تجربه ای مشترک برای ساخت فیلم با ایران را داشته ایم، گفت: در جشنواره محیط زیست تجربه تولید مشترک با کیارستمی را داشته‌ایم. تلاشمان را می‌کنیم که جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان طرفدار پیدا کند و شناخته شود. چرا که فیلم‌های کودک پتانسیل و قابلیت‌های بسیاری دارند و می‌توانند شناخته شوند.

نماینده کشور کره با بیان اینکه فکر می‌کنم برای همکاری مشترک مهم است که پشتوانه مشترکی بین دو کشور وجود داشته باشد، افزود: در زمینه ساخت سریال‌ها و فیلم‌هایی که خارج از کشور نمایش داده می‌شود نظارت کمتری داریم، اما بر فیلم‌هایی که در کشور پخش می‌شود بیشتر نظارت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بین فیلم‌های ایرانی، فیلم‌های بخش کودک در کره طرفداران بسیاری دارد، اظهار کرد: فیلم‌های کودک قدیمی ایرانی در سینماهای بزرگ کره برای مردم پخش می‌شود. فرهنگ و ویژگی‌هایی که فیلم‌های ایرانی دارند توسط مردم کره پذیرفته شده است و فکر می‌کنم این همکاری در آینده به خوبی میان ایران و کره اتفاق می‌افتد.

دان در پاسخ به این پرسش که آیا در موازات تولید مشترک، توزیع و پخش مشترک نیز در این برنامه وجود دارد یا خیر؟، گفت: فرایند توزیع و پخش فیلم در کره از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود. بخش خصوصی باید این فیلم را وارد کند. روش‌های مختلفی برای توزیع و پخش فیلم در کره وجود دارد که یکی از آنها شرکت در بازارها و شرکت کردن در جشنواره‌های سئول است. برای فرآیند ساخت فیلم در کره نیازی به کسب مجوز نیست و فیلم سازان می‌توانند فیلم‌های خود را از طریق اینترنت در جشنواره سئول شرکت دهند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های کودکان در کره، افزود: کمپ‌های تولید فیلم با مدارس هماهنگی  و کودکان را برای تولید فیلم همراهی می‌کنند. همچنین به درخواست دانش‌آموزان داوران به فیلم‌های دانش‌آموزان امتیاز می‌دهند. کمپانی‌هایی برای حمایت از فیلم‌های کودکان وجود دارند که در این زمینه فعالیت میکنند. همه این موارد به علاقمند شدن کودکان به فیلم‌های کودک و شرکت در جشنواره‌ها کمک می‌کند.

نماینده کره شمالی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای در ایران طرفدار دارد، فیلم‌های خوب ایرانی نیز در کره اکران می‌شود. از اینکه امروز افراد مرتبط در این جلسه حاضر شدند تحت تاثیر قرار گرفتم. امیدوارم در جلسات آینده بحث‌های بنیادین بیشتری شکل بگیرد. تلاشم را کردم که وضعیت حال حاضر کره را شرح دهم تا بتوانم کمکی به ساخت فیلم‌های مشترک بکنم.

کد خبر 386998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.