۲۵۰ کانون پرخطر مالاریا سم‌پاشی می‌شود

عملیات سم پاشی بیش از ۲۵۰ کانون پرخطر مالاریا از ابتدای امروز در شهرهای سراوان و سوران آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت‌.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، سید مهدی طباطبایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان این مطلب که مالاریا مهم‌ترین بیماری انگلی و یکی از مسائل مهم بهداشتی تعدادی از کشورها به خصوص کشورهای گرمسیری دنیا است‌، اظهار کرد: عملیات سمپاشی ابقایی کانون‌های پرخطر مالاریا در مناطقی که احتمال شیوع مالاریا در آن بیشتر است، هرساله به صورت محوری در دو مرحله در استان سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

وی افزود: تمامی اتباع کشورهای همسایه به محض ورود از نظر ابتلا به بیماریهای واگیر مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت هرگونه علائم مشکوکی سریعاً تحت درمان قرار می‌گیرند.

طباطبایی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار مورد نمونه برداری از افراد مشکوک به مالاریا در این مدت درحوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام که ۴۷ مورد مالاریا از همین طریق شناسایی و بلافاصله اقدامات درمانی برای آنان آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه با تلاش تمامی دست اندرکاران سلامت به حذف مالاریا نزدیک شده‌ایم و در چند سال اخیر موفقیت‌های زیادی را در زمینه کاهش مالاریا کسب کرده‌ایم و از سال ۹۲ هیچ مرگ ناشی از مالاریا نداشته‌ایم ولی همچنان تمام فعالیت‌های حذف مالاریا شامل لاروکشی و آموزش گروه‌های هدف با قوت در تمام مناطق استان در حال انجام است و انتقال محلی مالاریای فالسیپارم نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.

طباطبایی افزود: کاهش ۶۲.۵ درصدی موارد فالسیپارم، کاهش ۲۷ درصدی موارد ایرانی مالاریا و کاهش ۱۰ درصدی کانون‌های فعال مالاریا از دستاوردهای این دانشگاه در زمینه حذف مالاریا در طی یکسال گذشته است.

کد خبر 386991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.