مهین جواهریان: باید نذر فرهنگی کنیم

مهین جواهریان گفت: فرهنگ و ادبیات ایران بسیار غنی است؛ آنقدر که منبع اقتباسی برای فیلم های بزرگ خارجی است، اما ما به خوبی از آن استفاده نمی‌کنیم. از همین رو باید به محتوای آثارمان بیشتر بپردازیم.

مهین جواهریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ساختن فیلم کودک و نوجوان بسیار دشوار است، اظهار کرد: ساخت فیلم برای نوجوانان نیازمند آدم های قدرتمند است؛ آدم های توانمندی باید در این سینما کار و سرمایه گذاری کنند تا فیلم های خوبی برای این قشر تولید شود.

این انیماتور ادامه داد: متاسفانه اکنون سینمای کودک و نوجوان، رو به محو شدن است. می توان گفت تقریبا ما سینمای کودک و نوجوان نداریم و این واقعا برای من دلگیر کننده است.

وی با بیان اینکه من همیشه از تهیه کنندگان می خواهم که به سینمای کودک توجه کنند، گفت: باید قشر کودک و نوجوان جدی گرفته شوند؛ جامعه ای موفق است که روی این قشر سرمایه گذاری کند. این افراد اگر درست هدایت شوند، آینده جامعه ما بهشت خواهد شد.

جواهریان جشنواره کودک و نوجوان را بهانه خوبی برای بروز استعدادهای نوجوانان دانست و اضافه کرد: آرزو می کنم که دوستداران هنر و فرهنگ برای سرمایه گذاری در این زمینه ها پیش قدم شوند. ما از مراسم کهن خود تاکنون، افراد خیری را داشته و داریم که مبالغی را برای اطعام و تهیه غذا نذر می کنند، اما امروزه باید نذر فرهنگی هم داشته باشیم. هر کسی نذری دارد باید در زمینه فرهنگ کشورش هم هزینه کند و از این طریق، بودجه ساخت فرهنگ و هنر تامین شود.

خالق "یکی بود یکی نبود" با بیان اینکه انیمیشن ایران جایگاه درخشانی دارد، اظهار کرد: فیلم های ایران از فیلم های خارجی چیزی کم ندارند با این که ما میدانیم تولید انیمیشن در ایران چه کار دشواری است. به نظر من آینده انیمیشن ایران با وجود چنین استعدادها و دسترسی آسان به منابع، ظرفیت بالایی برای رشد دارد.

جواهریان ادامه داد: در حال حاضر نباید مجذوب تکنولوژی و تکنیک شویم؛ باید به فرهنگمان بپردازیم و به محتوا و فرهنگ بها دهیم. فرهنگ و ادبیات ایران بسیار غنی است؛ آنقدر که منبع اقتباسی برای فیلم های بزرگ خارجی است اما ما به خوبی از آن استفاده نمی کنیم. از همین رو باید به محتوای آثارمان بیشتر بپردازیم.

کد خبر 386981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.