دستگیری ۵۲ نفر در پارتی شبانه/ تصادف عروسی را به عزا تبدیل کرد

دستگیری ۵۲ نفر در پارتی مختلط شبانه، آتش گرفتن وانت پراید در اتوبان کاشان-قم، آخرین وضعیت پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور، ثبت نام ۱۵۱ هزار نفر در رشته های بودن کنکور و دو کشته در کاروان عروسی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز دوم شهریور ماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جانشین رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: تصادف در کاروان عروسی منجر به مرگ دو نفر و مصدومیت دو تن دیگر شد.

سرهنگ عظیمی جانشین رئیس پلیس‌راه استان زنجان از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در  جاده فرعی قیدار خبر داد و افزود: این حادثه شب گذشته در یک کاروان عروسی رخ داد.

به گفته این مقام مسئول در این سانحه واژگونی پژو پارس منجر به مصدومیت دو نفر شد که مصدومان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عظیمی علت این حادثه را عدم رعایت سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: همچ‌نین در این تصادف عروس و داماد نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

ثبت‌نام ۱۵۱ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش تازه‌ترین آمار ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه ۹۸ را اعلام کرد.

حسن توکلی با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ثبت نام در این کدرشته ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید بر اساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

وی گفت: هر داوطلب می تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و برای انتخاب رشته باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت نام به اطلاعیه های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ مراجعه کند.

توکلی اظهار داشت: تا امروز شنبه ۲ شهریور ۹۸ تعداد ۱۵۱ هزار و ۷۵۷ نفر در این روش ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.

وانت پراید در کاشان آتش گرفت

جانشین پلیس راه استان اصفهان از آتش گرفتن وانت پراید در اتوبان "کاشان –قم" و سوختگی شدید راننده آن خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در این باره اظهار کرد: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام آتش گرفتن یک وانت پراید در اتوبان "کاشان-قم" بلافاصله ماموران انتظامی، پلیس راه و دیگر عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، این خودرو در ۵۰ کیلومتری قم آتش گرفته و بر اثر حریق شدید کامل می سوزد.

این مقام انتظامی از سوختگی شدید راننده ۴۰ ساله خودرو نیز خبر داد و گفت: راننده توسط ماموران اورژانس به بیمارستان شهر قم انتقال داده شد.

جانشین پلیس راه اصفهان گفت:علت دقیق وقوع این حادثه تاکنون مشخص نشده است.

بهره‌برداری از ۹۲ پروژه عمرانی دانشگاه‌ها در هفته دولت

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بهره برداری ۹۲ پروژه عمرانی دانشگاهی در هفته دولت خبرداد.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در هفته دولت سال جاری، مجموعاً تعداد ۹۲ پروژه عمرانی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه‌های اعلام شده با کاربری‌های آموزشی، پژوهشی، کمک آموزشی، ورزشی، ورزشی روباز، خوابگاهی، فرهنگی، یادمان، مدیریت سبز، رفاهی، محوطه‌سازی، اداری، خدماتی و تأسیسات زیربنایی می‌باشند که در مجموع زیربنایی بالغ بر ۱۵۹ هزار متر مربع را شامل می‌شود و جهت اتمام و بهره‌برداری از آن مبلغ ۲,۸۴۹,۶۰۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: این پروژه‌ها در دانشگاه‌های زنجان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، اصفهان، رازی، زابل، فردوسی مشهد، میبد، هرمزگان، لرستان، ارومیه، پیام‌نور، حضرت معصومه (س)، دامغان، شهرکرد، صنعتی بیرجند، صنعتی شریف، علم و فناوری مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، مجتمع آموزش عالی میناب، و مجتمع آموزش عالی بم به بهره برداری می رسد.

احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۵ سال در شهرستان کاشان با جمعیت ۷۰ هزارنفری کارگری علی‌رغم واگذاری زمین، بیمارستان تامین اجتماعی احداث نشده است و امیدواریم این وعده بعد از سال‌ها محقق شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد از وعده محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در کاشان هم‌زمان با هفته دولت و کلنگ‌زنی بیمارستان تأمین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: به دنبال جانمایی آن در منطقه حاشیه‌ای شهر بودیم که نیازمند ۴ هکتار زمین هستیم و تاکنون موفق به تأمین چنین متراژی در مکان‌های موردنظر نبوده‌ایم و در مکانی که قبلاً جانمایی کرده‌ایم کلنگ زنی اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بر اساس قانون سطح‌بندی، باید جامعه بالای ۷۰ هزارن فری از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از بیمارستان بهره‌مند شوند گفت: شهرستان کاشان با جمعیت ۲۵۰ هزار نفری از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تاکنون از وجود بیمارستان تحت نظارت این نهاد بی‌بهره بوده است درحالی‌که مردم کاشان سالانه ۵۰۴ میلیارد تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند.

دستگیری ۵۲ نفر در پارتی مختلط شبانه در ساری

فارس نوشت: یک منبع آگاه از دستگیری ۵۲ دختر و پسر در پارتی شبانه در ساری خبر داد که از این تعداد ۲۹ نفر پسر و ۲۳ نفر هم دختر بودند.

این منبع آگاه با بیان اینکه این افراد عموما دختران و پسران جوان بودند، افزود: وضع ظاهری این افراد نیز بسیار نامناسب بوده است.

وی با تاکید بر مراقبت خانواده‌های که فرزندان جوان و نوجوان دارند، تصریح کرد: بازداشت و یا دستگیری افراد هنجارشکن را جزو ارزش نمی‌دانیم و معتقدیم که باید از ظرفیت و جوانانی، شور، نشاط و هیجان این جوانان باید در جای درست استفاده کرد نه اینکه در قالب عده‌ای هنجارشکن و انجام دهنده رفتار خلاف عرف اجتماعی و دینی معرفی شوند.

این منبع آگاه با بیان اینکه زمانی که نهادهای فرهنگی کارشان را به درستی انجام ندهند و همسویی و نظارت درست بر رفتار نهادهای آموزشی و فرهنگی نباشد، کار دستگاه قضایی و انتظامی که در حلقه آخر اجرای قوانین قرار دارند، زیاد می‌شود، متذکر شد؛ از متولیان فرهنگی تقاضا می‌شود، در حوزه فرهنگ و مسائل مرتبط با آن دقت زیادی به خرج دهند.

بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در ایران تحصیل می‌کنند

غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل در مدارس خارج از کشور درباره پوشش تحصیلی اتباع خارجی در کشور اظهار کرد: ۴۷۳ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داریم که از این تعداد، ۴۴۳ هزار آن‌ها از اتباع افغان هستند که در ۲۸ هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند.

او ادامه داد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۳ همه کودکان پناهنده در سن تحصیل، تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند و این موضوع فارغ از اقامت قانونی آن‌ها است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل در مدارس خارج از کشور گفت: مسئولیتی در قبال شناسایی دانش‌آموزان اتباع خارجی که به مدرسه نرفته‌اند، نداریم. آمارها نشان می‌دهد حدود یک میلیون پناهنده ثبت شده در کشور داریم که باید فرزندانشان به مدرسه بروند؛ از طرفی حدود ۲ میلیون تبعه غیرمجاز هم وجود دارند که این تعداد هم، فرزندان محصل خواهند داشت.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور

کریمی ادامه داد: پارسال باید حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت نام می‌کردیم، ولی بر اساس دستور مقام معظم رهبری فرزندان افرادی هم که اقامت قانونی نداشتند، ثبت‌نام شدند که تعداد آن‌ها حدود ۱۲۳ هزار دانش‌آموز بود.

او موضوعات معوقات و مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: برخی معلمان از سال ۸۴ تا ۹۴ طلبکار هستند؛ برخی معلمان خارج از کشور بودند که تازه باز گشتند که برای پرداخت معوقات آن‌ها حدود ۵۰ میلیارد تومان آماده است، اما با توجه  به مشکلات ارزی و بانکی در حال رایزنی هستیم تا مشکل برطرف شود.

اهدای عضو در شهرکرد به ۴ بیمار حیات دوباره بخشید

اعضای بدن رضا مهدی‌پور  ۵۴ ساله از شهرکرد، که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود ، با رضایت خانواده این مرحوم در بیمارستان کاشانی شهرکرد جداسازی شد.

کبد، کلیه‌ها و نسوج مرحوم مهدی‌پور برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز، اصفهان و تهران انتقال داده شد. با اجرای این اهدای عضو، تعداد اهدای عضو سالجاری در استان چهارمحال و بختیاری  به ۱۳ مورد رسید.

چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد جزو ۵ استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.

کد خبر 386978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.