گامی مثبت در حمایت از رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای‌ عالی بیمه، با حذف ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه تاکسی‌های درون شهری موافقت کرد که روند اجرایی پروسه باید انجام شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هیئت وزیران در جلسه بیستم مرداد ۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای‌ عالی بیمه، علاوه بر اصلاح آئین‌نامه اجرایی «تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» با حذف ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه تاکسی‌های درون شهری موافقت کرد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم، در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) این آئین‌نامه، عبارت «تاکسی» حذف می‌شود که این مصوبه از سوی معاون اول رییس جمهوری به دستگاه ها ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیش از این، شرکت‌های بیمه بر اساس آیین‌نامه مربوط از تاکسی‌های درون شهری به دلیل بالا بودن ریسک، ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث بالاتری دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: حق بیمه رانندگان تاکسی ماهانه مبلغ چهار میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است که معادل ۵۰ درصد آن را دولت و ۵۰ درصد را راننده باید پرداخت کند، بر این اساس رانندگان تنها حدود ۲۳۷ هزار و  ۵۰۰ تومان از حق بیمه را می‌پردازند.

منوچهری با اشاره به بسته حمایتی رانندگان تاکسی در اصفهان، گفت: از زمان توزیع بسته حمایتی لاستیک رایگان در راستای حمایت از رانندگانی که سامانه هوشمند داشته‌اند تاکنون ۹۰ درصد رانندگان تاکسی لاستیک رایگان دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۳ هزار حلقه لاستیک بین ۶۵۰۰ راننده دارای خودروی مجهز به تاکسی‌متر در شهر اصفهان توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین با هدف ارائه خدمات بهتر ناوگان به شهروندان و تغییر در شرایط ظاهری ناوگان طرح ارائه روکش صندلی رایگان به تاکسی‌ها آغاز و تا کنون ۱۰ درصد آن توزیع شده که برای ۹۰ درصد باقی مانده نیز با پیمانکار به توافقات اولیه رسیده‌ایم که تا پایان سال این بسته نیز به صورت کامل توزیع خواهد شد.

کد خبر 386968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.