فروش نخاله و فضولات حیوانی با گندم!

نماینده مردم تهران در صفحه توییتر خود نوشت: به‌گفته رییس کل دادگستری گلستان، کارکنان اداره غله گنبد کاووس نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب می‌کردند! ‏نمونه‌ای از ⁧‫تدلیس سازمان یافته‬⁩ که اشکال مختلف آن در بسیاری از دستگاه‌ها قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمودصادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شوای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشته است:

«مدیر و تعدادی از کارکنان اداره غله گنبد کاووس دستگیر شدند. به‌گفته رییس کل دادگستری گلستان این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب می‌کردند! ‏نمونه‌ای از ⁧‫تدلیس سازمان یافته‬⁩ که اشکال مختلف آن در بسیاری از دستگاه‌ها قابل مشاهده است.»

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان  روز پنجشنبه در  بازدید سرزده از سیلوی گنبدکاووس گفت: این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.

وی افزود: اعضای این شبکه با تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه ای انجام شده و تاکنون ۲۰۰ تن از گندم‌های آلوده در ۱۴ کامیون شناسایی و ۹ نفر دستگیر شدند.

هاشمیان از شناسایی یک مرغداری که در آن هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی بود و کار ترکیب این فضولات با گندم در آن انجام می شد نیز خبر داد و گفت: مالک این مرغداری هم دستگیر شده است.

وی با تاکید بر این نکته که گندم‌های آلوده پیش از ورود به چرخه غذای مردم منهدم شده است، افزود: بررسی ها برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه و برآورد فساد مالی این پرونده ادامه دارد.

گنبد کاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است و با ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالانه ۹۵۰ هزار تن از شهرستان های مهم در تولید محصولات بخش کشاورزی استان است. 

کد خبر 386963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.