تکنولوژی جدید جهت افزایش سرعت بازی‌های رایانه‌ای

شرکت "انویدیا"به تازگی درایور جدید جی‌فورس را با ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خود معرفی کرده است که باعث افزایش چشمگیر سرعت در بازی‌های حجیم و باکیفیت می‌شود.

به گزارش ایمنا، انویدیا ۲۰ اوت، درایور جدید Gamescom Game Ready Driver را برای کارت‌های گرافیک سری جی‌فورس خود معرفی کرد. نام درایور جدید از نام نمایشگاه صنعتی گیمزکام برگرفته شده و خصوصیات اصلی آن شامل بهبود حداکثر ۲۳ درصدی در عملکرد گیمینگ، معرفی نوع پیمایش براساس اعداد صحیح و ویژگی‌های جدیدی مرتبط با وضوح تصویر است. در ابتدا باگی هنگام نصب نرم‌افزار جانبی GeForce Experience ایجاد ‌شد که این مشکل در به‌روزرسانی‌های بعدی حل شد.

مهم‌ترین ویژگی درایور جدید انویدیا برای دارندگان کارت‌های گرافیکی جی‌فورس، افزایش چشمگیر سرعت در بازی‌های حجیم و باکیفیت است که به ‌ویژه در بازی‌های Apex Legends ،Battlefield V ،Forza Horizon ۴ ،Strange Brigade و World War Z بهینه‌سازی‌های درخورتوجهی دیده می‌شود.

یکی از مواردی که در ابتدا مدنظر قرار گرفت، ایجاد گزینه‌ی Ultra Low Latency Options برای پاسخ سریع‌تر ورودی است. این ویژگی جدید برنامه‌ریزی فریم‌ها را به ‌موقع، یعنی قبل از اینکه پردازنده‌ گرافیکی به آن‌ها نیاز داشته باشد، فعال کرده و برای عملیات رندرینگ ارسال می‌کند. طبق ادعای انویدیا، ویژگی مذکور تأخیر در نرخ فریم را ۳۳ درصد کاهش می‌دهد.

برای استفاده‌ی کامل از ویژگی Ultra Low Latency، بازی‌ها باید در باند پردازش گرافیکی با نرخ فریم بین ۶۰ تا ۱۰۰ فریم‌ بر ثانیه اجرا شود. به ‌منظور فعال‌کردن این حالت، ابتدا کنترل پنل انویدیا را باز کنید و وارد manage ۳D settings شوید. سپس با کشیدن صفحه به ‌سمت پایین، از قسمت انتخاب حالت (Mode Selection) یکی از موارد زیر را برای هر بازی یا تمامی آن‌ها (Globally) فعال کنید:

  •  خاموش (Off): موتور بازی به‌ طور خودکار یک تا سه فریم را برای ایجاد حداکثر توان رندرینگ تنطیم و صف‌بندی می‌کند.
  •  روشن (On): تعداد فریم‌های صف‌بندی‌شده را در یک فریم محدود می‌کند. این همان تنظیمات Max Prerendered Frames در درایورهای پیشین انویدیا است که روی مقدار یک تنظیم شده‌ است و با محدودکردن فریم‌ها در پردازنده قبل از ارسال به پردازنده‌ گرافیکی، باعث کاهش تأخیر در ورودی می‌شود.
  •  اضافی (Ultra): فریم‌ها را درست به‌ موقع برای پردازنده‌ گرافیکی تنظیم می‌کند تا از آن‌ها استفاده و عملیات رندرینگ را شروع کند.
  •  حالت Ultra-Low Latency: با قابلیت پشتیبانی از تمامی پردازنده‌های گرافیکی در نسخه‌های دایرکت‌ایکس ۹ (DX۹) و دایرکت‌ایکس ۱۱ (DX۱۱)، برای آزمایش بتا، دردسترس خواهد بود.

منبع: زومیت

کد خبر 386940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.