مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری قم آغاز شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سهم استفاده از وسایل نقلیه موتوری را در شهر قم بیش از ۷۰ درصد و سهم دوچرخه را تنها یک ونیم درصد دانست و گفت: مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم آغاز شد.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به نیاز تغییر فرهنگ ترافیکی در کشور و شهر قم اظهار کرد: افزایش جمعیت، تردد خودروهای شخصی بدون محدودیت و آلودگی هوا ضرورت توجه به حمل‌ونقل پاک را بیشتر کرده و بر اساس همین نیاز مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری در قم آغاز شد.

وی توجه به انسان را در حوزه حمل‌ونقل و توسعه آن حائز اهمیت دانست و افزود: استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری برای کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی و با هدف کاهش استفاده از خودروهای شخصی امروز مورد توجه مدیران شهری در تمام کلانشهرهای دنیا است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، توسعه دوچرخه در سفرهای درون‌شهری و لزوم مطالعات جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: این مطالعات یکی از اولویت شهرداری قم بوده و با همکاری دانشگاه قم در حال انجام است.

وی سهم استفاده از وسایل نقلیه موتوری را در شهر قم بیش از ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، متأسفانه تنها یک ونیم درصد از سهم سفرهای درون‌شهری به دوچرخه اختصاص دارد که باید آن را افزایش دهیم.

ذاکریان با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های لازم برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه‌سواری یکی از راه‌های مورد توجه شهرداری است، خاطرنشان کرد: برای تشویق مردم در استفاده از حمل‌ونقل پاک و دوچرخه در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب نیازمند مشارکت مردم و آگاهی از نظرات آن‌ها نیز هستیم.

وی از توزیع پرسش‌نامه‌هایی به دو شکل کاغذی و اینترنتی و با حضور آمارگیران خبر داد و اظهار کرد: آگاهی از نظرات مردم می‌تواند شهرداری را در اجرای زیرساخت و بسترهای مناسب دوچرخه‌سواری کمک می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید و درخواست از مردم برای همکاری با آمارگیران ادامه داد: مردم با مراجعه به لینک http://qombike.ir می‌توانند نظرات خود را ثبت کنند.

کد خبر 386930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.