اجرای طرح هادی بازنگری شده در ۲۳ روستای اردستان

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان از اجرای طرح هادی بازنگری شده در ۲۳ روستای اردستان خبر داد و گفت : اعتبار مورد نیاز برای بازنگری طرح هادی این روستاها، ۸۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، سید ایمان  فتوحی در ارتباط با روند اجرایی طرح هادی در شهرستان اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان ۱۲۰ روستا دارای سکنه دارد که از این تعداد ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان طرح هادی را برای ۷۸ روستا ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه طرح بهسازی در ۵۵ روستا اجرا شده است، گفت: برای اجرای فاز اول و دوم اجرای طرح هادی در روستاهای اردستان ۹۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده‌است، همچنین سال گذشته بازنگری طرح هادی را برای چهار  روستا و امسال برای سه روستا داشته ایم و با حمایت نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی تا پایان سال اجرای  بهسازی و بازنگری طرح هادی برای ۲۳ روستا خواهیم داشت.

سرپرست  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان افزود: اعتبار مورد نیاز برای بازنگری طرح هادی ۲۳ روستا، ۸۰۰ میلیون تومان است.

فتوحی با اشاره به اینکه  وام مسکن روستایی از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: سال جاری ۲۱۰ فقره وام روستایی ۴۰ میلیون تومانی با اعتباری بالغ بر ۸۴۰۰ میلیون تومان به شهرستان اردستان تخصیص داده شده است و تاکنون ۴۰ فقره تسهیلات به بانک معرفی شده است.

وی از تخصیص اعتبار پنج هزار و ۹۰۰ میلیون تومانی حوادث ناشی از  سیل و بارندگی در اردستان خبر داد و گفت: تاکنون دومیلیارد تومان برای  تعمیر ساختمان های خسارت دیده بر اثر بارندگی و  سیل اختصاص یافته است.

سرپرست بنیاد مسکن اردستان با بیان اینکه ۹۰ درصد روستاهای تحت پوشش اردستان دارای بافت فرسوده است، گفت: طرح هادی با رویکرد گردشگری در دو روستا این شهرستان اجرا می‌شود، تا کنون ۴۵۰ جلد سند برای ۳۳ مساکن روستایی تحویل داده شده و صدور سند برای سال جاری در ۳۰ روستای جدید درحال برنامه ریزی است.

فتوحی از ساخت و ساز یک پروژه ۳۵ واحدی خبر داد و افزود: باتوجه به اینکه یکی از اهداف بنیاد مسکن ساخت مسکن روستای می باشد، در هفته دولت کلنگ زنی پروژه ۳۵ واحدی روستای ونین با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال با مشارکت مردمی انجام میشود.

کد خبر 386929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.