سامانه "مهار ۱۲۵" در آتش‌نشانی کاشان راه‌اندازی شد

کاشان_مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: فاز نخست سامانه نرم افزاری مدیریت عملیات، آموزش و پیگیری این سازمان با نام "مهار ۱۲۵" راه‌اندازی شد.

محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از امکانات این سامانه در فاز نخست، تجمیع سرویس‌های موجود شامل ضبط مکالمات و سرویس اعلام آدرس مخابرات و مدیریت ناوگان در قالب یک نرم‌افزار و مدیریت فرایند گردش‌کار در بخش عملیات در سه سطح فرمانده شیفت، مسئول ایستگاه و مدیریت عملیات است که ضمن بومی‌سازی، پیاده‌سازی و اجرا شد.

وی ادامه داد: این سامانه نرم‌افزاری امکان امکان ثبت نام و راهنمایی مسیر درمحل وقوع حوادث با استفاده از تبلت و امکان ارسال تصویر و مستندات از محل وقوع حادثه به صورت آنلاین به مرکز ستاد فرماندهی برای تحلیل و بررسی حوادث و حرایق را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان عنوان کرد: بهره‌مندی از فناوری اطلاعات در مدیریت منابع جزو اصلی‌ترین برنامه‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در کاشان است، زیرا باوجود استفاده از همه امکانات و تجهیزات موجود در زمان بروز حوادث و سوانح، نداشتن سامانه‌های نرم‌افزاری سبب ایراد خسارات جبران‌ناپذیری به شهروندان می‌شود.

چایچی با بیان اینکه شهروندان در زمان قطعی گاز باید از دستکاری تجهیزات گازرسانی خودداری کنند، یادآور شد: این سازمان از مشترکان گاز طبیعی مناطق روستایی شهرستان کاشان در خواست کرده با رعایت نکات ایمنی شیر اصلی گاز واحد خود را در تاریخ و ساعات قطع گاز به صورت کامل بسته نگه دارند تا از ایجاد انفجار جلوگیری شود.

کد خبر 386913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.