اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در دماوند

دماوند_شهردار دماوند گفت: با مشارکت بخش خصوصی طرح جمع‌آوری زباله از مبدا با استقرار پایگاه‌های تفکیک زباله آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، عباس صفری با اشاره به روند تحویل مسکن مهر امام رضا(ع) در این شهر، اظهار کرد: امسال ساماندهی معابر فرعی و اصلی سایت مسکونی مسکن مهر دماوند با اجرای زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت در دستور کار قرار دارد؛ این درحالی است که شهرداری مسئولیتی در قبال محوطه‌سازی بلوک‌های ساخته شده ندارد.

وی به لزوم تقویت حوزه مدیریت پسماند در سال جاری اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون با مشارکت شهرداری دماوند و پردیس، کارخانه بازیافت زباله و تولید کمپوست در محل گندک فعالیت می‌کند و امسال در نظر داریم مسیر تردد را ساماندهی و با نصب دوربین از تخلیه نخاله در خارج محدوده تعریف شده جلوگیری کنیم.

شهردار دماوند ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند طرح جمع‌آوری زباله از مبدا با استقرار پایگاه‌های تفکیک زباله آغاز شده است و اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با نظارت دامپزشکی در قالب زنده‌گیری، جمع‌آوری و غربالگری با اختصاص ۱۰ هزار متر مربع فضا در منطقه گندک در حال اجرا است.

صفری خاطرنشان کرد: در نظر داریم با کمک خیران، درمانگاه مشا را تکمیل کرده و در پایان تیرماه به مرحله بهره‌برداری برسانیم و همچنین ساخت کلانتری در این منطقه با اختصاص زمینی به کمک شهرداری و خیران حوزه امنیت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها تصریح کرد: متولی حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها امور منابع آب است که مستلزم قاطعیت متولیان امر در راستای صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها و آزادسازی آن است.

شهردار دماوند ادامه داد: ساخت بنا در حریم رودخانه‌ها علاوه بر آنکه خطرات ناشی از وقوع سیل را افزایش می‌دهد از آنجا که رودخانه‌های شهرستان در حوزه آبریز سد "ماملو" قرار دارد، احتمال آلوده شدن آب آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

صفری گفت: ساماندهی و صیانت از حریم رودخانه‌ها طبق قانون وظیفه شهرداری نیست، اما شهرداری با مشارکت شهروندان برای ساماندهی حریم و اجرای دیوارهای حائل در محدوده رودخانه‌های "تار" و "مشکیجه" آمادگی دارد.

کد خبر 386910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.