طرح  "رسم ابرار" در اصفهان اجرا می‌شود

طرح "رسم ابرار" با شعار خانواده من با همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در اصفهان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، طرح "رسم ابرار" با هدف الگوبرداری و ترویج سیره اهل بیت (ع) در خصوص بخشش به فقرا و ایتام و زندانیان، تحقق انتظارات امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رسیدگی به مستضعفان، رفع محرومیت زدایی به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب، نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی و هدفمند کردن رسیدگی به وضعیت مستضعفان در سه بخش فقرا، ایتام و آزادی زندانیان در دستور کار قرار گرفته است.

 طرح "رسم ابرار" با الگوبرداری از سیره امیرالمومنین (ع) و خانواده مطهر ایشان و با استفاده از تبلیغات و جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی اجرایی می‌شود، از این رو از همه مردم استان اصفهان تا با برداشتن یک گام معنوی و هماهنگ روز سه‌شنبه – ۳ شهریور تا پنجشنبه – ۵ شهریور با الگوبرداری از حضرت علی (ع) روزه گرفته و هزینه اطعام خود در این سه روز را به ترتیب برای فقرا، یتیمان و آزادسازی زندانیان در حساب های جداگانه واریز کنند.

 کمک‌های واریزی در روز یکشنبه هفته جاری مصادف با روز  ۲۳ ذی الحجه مصادف با اعطای افطار اهل بیت (ع)، به حساب فقرا واریز می‌شود، برای این امر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۹۹۱۰۲معرفی می‌شود.

 کمک‌های مالی واریزی در روز دوشنبه ۲۴  ذی الحجه که مصادف با اعطای افطار اهل بیت (ع) به یتیم است، جهت کمک به ایتام جامعه اختصاص می‌یابد، به همین منظور با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۰۰۲۷ معرفی می‌شود.

روز سه شنبه - ۲۵ ذی‌الحجه که مصادف با اعطای افطار اهل بیت (ع) به اسیر است با همکاری سازمان زندان‌ها، ستاد دیه، دفاتر حمایت ویا ستاد صبر شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵ یا کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰* جهت کمک به آزادی زندانیان اختصاص یافته است.

طرح "رسم ابرار" در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی اجرا می‌شود، در بخش درون سازمانی همه کارمندان دستگاه قضایی و خانواده آن‌ها مشارکت دارند و در بخش برون سازمانی نیز همکاری عموم مردم، دستگاه‌های اجرایی و دولتی، سازمان های مردم نهاد را خواهیم داشت.

طرح "رسم ابرار" طرحی مردمی بوده و هیچ نهادی اجازه معرفی این طرح از سوی خود را ندارد، بر اساس سیاست‌های تعریف شده برای این طرح باید در اجرای آن از بروکراسی اداری  اجتناب شود و فعالیت نهادها بر اساس تصمیم گیری سازمانی مربوطه و آتش به اختیار سازمانی صورت گیرد.

بر اساس سیاست‌های اعلام شده از سوی ستاد مرکزی باید در تبلیغات بر انطباق و گسترش تمسک به سیره اهل بیت (ع) تاکید  شود و در گردآوری  وجوه و کمک‌ها، از اعلام شماره حساب‌های متفرقه جلوگیری شود.

شعار طرح "رسم ابرار" خانواده من است،  در تبلیغات  و جریان سازی عمدتا  بر اقدام خانوادگی تمرکز شود.

معاون فرهنگی قوه‌قضائیه، معاون فرهنگ دینی و سازمانی، مدیرکل فرهنگ دینی و انقلابی، مدیرکل فرهنگی حقوقی و قضایی جامعه، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، نمایندگان تام الاختیار کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد دیه، رئیس سازمان صدا و سیما، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیة الله، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد ملی صبر، سازمان اوج، سازمان سراج، سازمان بسیج رسانه‌ای کشور، بنیاد اجتماعی احسان برکت از سازمان‌ها و نهادهای همکار در اجرای این طرح هستند.

کد خبر 386906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.