احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در فولادشهر

فولادشهر_مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر گفت: اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تاثیر بسزایی در رونق شهرهای جدید همچون فولادشهر دارد، ۱۹ هزار واحد مسکونی در سه سال در این شهر احداث و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

حمید رضا شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده است که نیمی از واحدهایی که در قالب این برنامه احداث می‌شود به شیوه مشارکت با انبوه‌سازان و در شهرهای جدید است.

وی با بیان اینکه شهر فولادشهر همزمان با تاسیس کارخانه ذوب‌آهن با هدف اسکان کارکنان این مجموعه صنعتی بنا شده است، عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت در استان اصفهان در سال ۱۳۸۵ ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در فولادشهر اجرا شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر با بیان اینکه پرونده مسکن مهر بدون متقاضی در سال گذشته در این شهر بسته شده است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تاثیر بسزایی در رونق شهرهای جدید همچون فولادشهر دارد، ۱۹ هزار واحد مسکونی در سه سال در این شهر احداث و به متقاضیان تحویل خواهد شد. 

شیروانی تصریح کرد: از ۱۹ هزار واحد مسکونی که در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن احداث خواهد شد، یک‌هزار واحد همراه با تاسیسات زیربنایی و روبنایی توسط شرکت سهامی ذوب‌آهن برای پرسنل متقاضی این شرکت در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار و با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال در مدت زمان سه سال با مشارکت شرکت عمران شهر جدید فولادشهر احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: همزمان با آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی ایجاد فضای سبز، محوطه‌سازی، احداث فضاهای آموزشی، ورزشی، خدماتی و بهداشتی و درمانی نیز آغاز خواهد شد، البته ساخت مجموعه‌های خدماتی مورد نیاز هزار واحد مسکونی که با مشارکت شرکت سهامی ذوب‌آهن ساخته خواهد شد در تعهد این شهرکت است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر با بیان اینکه از ۶۳ هزار واحد مسکونی سهمیه این شهر ۳۱ هزار واحد ساخته شده است، یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد پروژه مسکن مهر این شهر در محله‌های فرهنگ و ایثار جانمایی شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد در محله ایثار در قالب تعاونی‌های مسکن و مابقی در محله فرهنگ احداث شده است.

شیروانی از بسته شدن پرونده پروژه مسکن مهر فولادشهر تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از ۳۱ هزار واحد مسکن مهر فولادشهر حدود یک‌هزار و ۵۰۰ واحد باقی‌مانده است که از این تعداد یک‌هزار واحد در هفته دولت و مابقی این واحدها تا پایان سال تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

کد خبر 386903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.