کاش هنوز بچه بودید

حس و حال مردم اصفهان و عوامل جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را از توئیت‌های آنان در حاشیه جشنواره می‌توان فهمید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشنواره سی و دوم فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان ورق می‌خورد و هرکس به فراخور ارتباطی که با آن گرفته، راوی این روزهای شهر دوستدار کودک شده است.

یکی پای ثابت اکران فیلم‌های سینما ساحل است، دیگری بعدازظهرهای خود را با بخش بین‌الملل جشنواره پر کرده و خیلی‌ها هم مهمان برنامه‌های جانبی جشنواره شده‌اند.

تعدادی نیز در قد و قامت عوامل اجرایی و خبری قطار جشنواره را پویاتر از همیشه به حرکت درآورده‌اند، صبا یزدی خبرنگاری که در طول جشنواره شب و روزش را وقف ستاد خبری کرده با اشتراک عکسی از نقطه انتشار اخبار جشنواره توئیت زد "اینجا ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان است. اعضای ستاد خبری بی وقفه، شبانه روزی مشغول تهیه خبرها هستند. تا ساعت های ۳-۴ صبح این دوستان درحال تهیه خبر هستند. خسته نباشید میگم به تک تک این دوستان."

محسن دلیلی روزنامه‌نگاری است که از پدیده جالب این شب‌های جشنواره می‌گوید یعنی خبرنگاران نوجوان که مورد اقبال بسیاری از سینماگران قرار گرفتند "دیشب در اولین نشست پرسش و پاسخ جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبرنگاران نوجوانی که توی نشست بودند، باسوالاتشون منو غافلگیر کردند. به نکاتی اشاره می‌کردند که دغدغه نسلشون بود و خیلی سوالات کارگردان‌ها رو در سکوت فرو می‌برد. دمتون گرم"

البته جشنواره اتفاق جالب، کم ندارد؛ کاربری از مشارکت روستاهای سیل‌زده در جشنواره خرسند است "اتفاق ویژه این دوره جشنواره، برنامه سینما سیار هست که در مناطق سیل‌زده و کم‌برخوردار سراسر کشور اکران فیلم مخصوص کودکان و نوجوانان توسط سینما سیار انجام میشه. با همین خلاقیت‌ها میشه دایره خدمت‌رسانی به مردم رو دو چندان کرد."

سینما سیاری که علی، شهروند اصفهانی را هم به وجد آورده است "کارِ تحسین‌برانگیز ستاد برگزاری جشنواره فیلم کودک اتوبوس‌های سینما سیار برای پخش فیلم‌های جشنواره به محلات کم‌تر برخوردار اصفهان رفته‌اند."

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای هرکس که خاطره‌انگیر نباشد، برای تمام کودکان اصفهانی چند دهه اخیر قطعا پر از نوستالژی خواهد بود و آنان با دیدن پروانه‌های جشنواره حس متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

مانند این کاربر که از آرزوی مادر خود توئیت زده "به تابلوی جشنواره کودک خیره بود، بی اونکه صورت بگردونه گفت کاش هنوز بچه بودید دستتونو می‌گرفتم می‌اومدیم فیلم می‌دیدیم، بستنی می‌خوردیم."

هنوز فرصت باقی مانده برای آنکه دست کودکان را بگیرید و فیلم ببینید و بستنی بخورید، این فرصت را غنیمت بشمارید.

کد خبر 386902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.