نوروزی: رونمایی ویژه از مفهوم شهر دوستدار کودک در جشنواره سی و دوم

شهردار اصفهان گفت: امسال برگزارکنندگان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به معنای واقعی از مفهوم شهر دوستدار کودک رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_شنبه_دوم شهریورماه ۹۸ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: این شعار "جشنواره متعلق به تمام کودکان است"، در جشنواره سی و دوم تحقق پیدا کرد.

وی افزود: امسال جشنواره محدود به چند سینمای شهر نبود بلکه سینماهای بسیاری در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق کمتر برخوردار، فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران را به نمایش گذاشتند تا تمام کودکان از لذت تماشای فیلم‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هر شب در پردیس هنر فیلم‌های جشنواره برای شهروندان نمایش داده می‌شود، گفت: امسال سینماهای برگزارکننده فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حد امکان مناسب‌سازی شد تا کودکان معلول نیز امکان حضور در این محل‌ها را داشته باشند؛ از این رو در سانس‌های جشنواره کودکان معلول، ناشنوا، کودکان کار و ... به سینما آمدند و با جشنواره همراه شدند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره حراجی هنر که رویداد جنبی جشنواره بود با عنوان «رویای کودکانه» برگزار و در یک شب ۸۵ میلیون تومان فروش داشت تا به نفع کودکان کار هزینه شود.

نوروزی با بیان اینکه امسال رنگ و بوی اجتماعی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارزش‌ها و کارکردهای ویژه و جدیدی برای جشنواره ایجاد کرده که بسیار ارزشمند است، گفت: از مردم اصفهان دعوت می‌شود در روزهای باقیمانده جشنواره که تا چهارم شهریورماه است، کودکان خود را برای تماشای فیلم‌ها همراهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان جشنواره سی و دوم به معنای واقعی از مفهوم شهر دوستدار کودک رونمایی کردند، تصریح کرد: این روزها فضای شهر تنها میزبان سینمای کودک نیست، بلکه میزبان نمایشگاه کودک و برنامه‌های آموزشی و تربیتی کودکان است.

شهردار اصفهان ادامه داد: جشنواره سی و دوم حامل بسته‌های فرهنگی و اجتماعی برای کودکان بوده و علاوه بر آن در چند روز گذشته برای حضور در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حدود ۸۰ نفر از ۲۷ کشور حضور پیدا کردند.

نوروزی اظهار کرد: روز گذشته گروه ۵۰ نفری موتورسواران فرانسوی با ۲۷ دستگاه موتورسیکلت وارد اصفهان شدند که هنگام مواجه شدن با آنها از ابراز رضایتی که داشتند، خرسند شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مجموعه این اتفاقات شور و نشاط اجتماعی را در شهر ایجاد کند البته باید تلاش شود این فضاها برای همیشه استمرار داشته باشد.

کد خبر 386900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.