تبدیل فضاهای فراموش شده به مکان‌های سرزنده

این روزها در کالیفرنیا، فضاهای بدون استفاده زیادی در حال تبدیل شدن به مکان‌هایی جدید و سرزنده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران کالیفرنیایی تصمیم گرفته‌اند به عنوان بخشی از پروژه‌های معماری خود در خصوص ایجاد ۱۱۰ واحد مسکونی مقرون به‌صرفه در محله‌های فقیرنشین لوس‌آنجلس، از فضاهای بدون استفاده نیز بهره گیرند.

این معماران قرار است با خلاقیت منحصر به فرد خود، دو چهاردیواری متروکه را به فضاهایی پرشور و بسیار زیبا به عنوان مکان‌هایی برای برقراری تعاملات اجتماعی تبدیل کنند. ساخت و ساز این مکان‌های جدید، که کم‌ترین هزینه را در بر خواهد داشت  به طور چشمگیر کیفیت زندگی مستاجران کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طراحان به منظور به حداقل رساندن هزینه ساخت و ساز مکان‌های جدید در نظر دارند از استراتژی‌های طراحی کم‌هزینه بهره گیرند و حتی از مواد بازیافتی برای تکمیل پروژه خود استفاده کنند. مکان‌های جدید شامل سه فضای کوچک و در عین حال بسیار جذاب خواهد بود که برای آن‌ها مساحت‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است، به طوری که قرار است اندازه آن‌ها از بزرگ به کوچک به ترتیب برابر با هفت فوت در ۵۰ فوت، ۱۵ فوت در ۲۰ فوت و ۱۰ فوت در ۱۲ فوت باشد و فضای کلی این سه مکان نیز کمتر از ۸۵۰ فوت خواهد بود.

علاوه براین، معماران برای روشن کردن فضای داخلی مکان‌های جدید قصد دارند تمام دیوارها را به رنگ سفید نقاشی کنند و برای زیباسازی آن از گلدان‌هایی مملو از گل‌های طبیعی استفاده کنند. گلدان‌ها با استفاده از حلقه‌های فلزی به دیوارهای داخلی ساختمان‌ها نصب می‌شود و افرادی که بیشترین بهره را از این مکان‌ها می‌برند مسئولیت نگهداری و آبیاری گل‌ها را به عهده خواهند گرفت. در فضای داخلی مکان‌های عمومی جدید صندلی‌هایی بتنی تعبیه خواهد شد که مردم می‌توانند از این صندلی‌ها برای استراحت و برقراری تعاملات اجتماعی خود بهره برند.  

کد خبر 386899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.