۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
همه حاشیه‌ها برای صندلی رئیس

سریال انتخاب هیئت رئیسه شوراهای شهر برای سال سوم به نقطه پررنگ خود رسیده تا اکثر کلانشهرها و مراکز استان‌ها رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه جدید شوراهای خود را بشناسند

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای شهر شیراز  درحالی پس از حواشی فراوان، در نشست فوق‌العاده روز دوشنبه گذشته، سید عبدالرزاق موسوی تنها نامزد ریاست شورا را با مجموع ۱۱ رای به عنوان رئیس شورای شهر شیراز انتخاب کردند که پیش از آغاز این انتخابات، احمدرضا دستغیب رئیس سابق قهر و جلسه را ترک کرد.

در این جلسه که با ریاست ابراهیم صبوری ادامه پیدا کرد، با تصمیم اعضای شورا تعطیلی جلسه روز چهارشنبه نیز تصویب شد تا دستغیب در حلسه‌ای که نیمه کاره آن را رها کرد برای آخرین بار بر کرسی ریاست شورا در سال دوم بنشیند زیرا از ابتدای شهریورماه سال سوم شورای پنجم به طور رسمی آغاز می‌شود.

با این حال دستغیب جلسه دوشنبه را به رسمیت نشناخت و با نادیده گرفتن تعطیلی جلسه چهارشنبه، در نامه‌ای برای اعضا نسبت به برگزاری مراسم معارفه عضو علی البدل و انتخابات هیئت رئیسه از آنان دعوت کرد اما هیچ یک از آن‌ها در صحن علنی شورا حضور نیافتند و دستغیب در جلسه تنها ماند.

دستغیب که در صحن خالی از عضوِ شورای شهر بر ریاست قانونی خود تا آخرین دقایق مردادماه تاکید کرد در نهایت پس از آنکه از آمدن دیگر اعضا ناامید شد جلسه را ترک کرد.

البته این جلسه که به باور رئیس سابق و کنار گذاشته شده شورای شهر با دستور کار معرفی جانشین مهدی حاجتی برگزار شده بود با حضور محمدتقی تذروی، گزینه جانشینی حاجتی همراه شد.

هرچند که هیچ معارفه رسمی برای تذروی برگزار نشد اما از او توسط عده‌ای که خود را یاوران شورا نامیده بودند در مقابل سالن جلسات شورا با حلقه گل استقبال شد.

شورای شهر شیراز از ابتدای شهریورماه با ریاست سیدعبدالرزاق موسوی و نائب رئیسی ابراهیم صبوری و دیگر اعضای هیئت رئیسه جدید وارد سال سوم فعالیت خود می‌شود؛ هیئت رئیسه‌ای که انتخاب آنان توسط فرمانداری شیراز صحیح اعلام شده است.

در هفته گذشته برخی دیگر از کلانشهرها و مراکز استان نیز اعضای هیئت رئیسه شورای شهر خود را برای سال سوم شناختند که برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در آن شهرها چندان هم خالی از حاشیه نبود و گاها پس از برگزاری یا لغو چند جلسه اتفاق افتاد:

مشهد؛ با رای اعضای شورای شهر، محمدرضا حیدری بار دیگر و با 14 رای به عنوان رئیس و حمیدرضا موحدی‌زاده به عنوان نائب رئیس شورای شهر منصوب شدند.

کرج؛ در سومین سال انتخابات هیت رئیسه شورای شهر اکبر ‌سلیم نژاد با 12 رای رئیس شورا و رحیم خستو با هفت رای نائب رئیس شدند.

کرمانشاه؛ جلسه انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای شهر در حالی برگزار شد که غلامرضا امیری با کسب هشت رأی به عنوان رئیس شورای شهر باقی ماند و ابراهیم مرادی نیز با کسب ۱۰ رأی به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

گرگان؛ پس از دو جلسه فوق‌العاده‌ای که در هفته گذشته برای تعیین هیئت رئیسه شورا بدون نتیجه مانده بودد، در نهایت با حضور هشت نفر از اعضای شورای شهر حمیدرضا آقاملایی به عنوان رئیس جدید این شورا و ابراهیم جرجانی به عنوان نائب رئیس معرفی شدند.

ایلام؛ در نشست شورای شهر که بعد از حواشی فراوان بین اعضای اقلیت و اکثریت برگزارشد، عبدالرضا پورخلیل  در سمت رئیس باقی ماند و حجت حسن زاده نیز به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

خداکرمی محکوم شد

ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان محکوم به پرداخت ۴ میلیون تومان جریمه نقدی با تعلیق دو ساله محکوم شد.

خداکرمی گفته اعتراض خود را نسبت به این رای تقدیم دادگاه کرده است.

وی در یکی از توئیت‌های خود نوشته بود: «کمترین حقی که می‌شود برای یک زن قائل شد انتخاب نوع حجاب است. نسل امروز را باور کنیم و تا دیر نشده اداره امورشان را بخودشان بسپاریم.»

او در این توییت از هشتگ «دختران خیابان انقلاب» استفاده کرده بود.

در بخشی از کیفرخواست خداکرمی آمده است: وی ضمن بیان اکاذیبی علیه حجاب و اقدامات مامورین گشت ارشاد به دفاع از حرکت مذبوح کشف حجاب که سرمنشا آن غرب و سرویس‌های اطلاعاتی است مبادرت و غافلین و جوانان نا آگاه را در این مسیر تشجیع و راه حل بحران‌ها و مشکلات کشور را در عبور از حجاب بیان و توصیف نموده است.

کوتاه از شورا:

ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر: از میدان آزادی تا ورزشگاه شهید مهدوی برخی مشکلات وجود دارد که چهره نازیبا به این مسیر داده از واحد عمرانی شهرداری، سازمان پسماند و فضای سبز درخواست دارم اقدامات لازم جهت آماده سازی مسیر انجام دهند. همچنین با توجه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در شب از مدیریت برق استان درخواست دارم در زمینه روشنایی مسیر میدان آزادی تا ورزشگاه اقدامات لازم انجام دهند.

کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان: بر اساس نامه استانداری به شورای شهر، الحاق سه روستا به شهر همدان ابلاغ شده است؛ هرچند به اظهارنظرات کارشناسی شورای شهر توجهی نشد و در این بین، مردم و شهرداری بلاتکلیف هستند.

آرش میلانی عضو شورای شهر تهران: برخورد خشونت آمیز با شهروندانی که در اعتراض به خشونت علیه حیوانات تجمع کرده اند، نه زیبنده شهروندان است و نه همخوان با فرهنگ انسانی و اسلامی.

ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر تهران: بعید می دانم ترکیب هیات رئیسه شورای شهر تهران تغییر کند یا حداقل تغییرات در این هیات اندک خواهد بود.

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس: در خصوص موضوع حاجتی درخواست‌هایی مبنی بر برگزاری دادگاه برای او داده و پیگیر هستیم؛ چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد و به این راحتی هم قابل حل نیست.

جواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران: در دو سال اخیر سعی کرده‌ایم با در اولویت قرار دادن نام بزرگان فرهنگ و هنر، اندیشه و ادبیات این سرزمین در حوزه نام گذاری‌ها گامی هر چند کوچک در ماندگار شدن نام این عزیزان بر پیشانی شهر برداریم.

کد خبر 386876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.