دستور فوری وزیر دفاع برای اطفای حریق جنگل‌های ارسباران

در پی درخواست مسئولان استان آذربایجان شرقی از وزیر دفاع‌، سه فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و امیر سرتیپ امیر حاتمی برای بسیج ‌امکانات نیروهای مسلح جهت اطفای حریق جنگل‌های ارسباران دستورات لازم را داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، به دنبال‌ آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه برای اطفای حریق‌ و پیرو تماس «حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم» امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با «امیر سرتیپ امیر حاتمی‌» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌ضمن ابراز نگرانی‌ از ادامه آتش‌سوزی در ارسباران، خواستار به‌ کارگیری امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح برای خاموش کردن سریع آتش ‌شد.

وزیر دفاع نیز طی دستوری خواستار همکاری و بسیج ‌نیروهای سپاه، ارتش و مرزبانی با همه امکانات برای اطفای حریق جنگل‌های منطقه ارسباران شد.

براساس این گزارش، حاتمی طی دستوری از ‌معاونت مهندسی ‌وزارت دفاع‌ و مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور خواست با هماهنگی یگان‌های پروازی هلال احمر و هوانیروز، سه فروند بالگرد به منطقه اعزام کنند که دو فروند برای جابه‌جایی و هلیبرد نیرو و یک فروند بالگرد آب‌پاش با بسکت ۴۰۰۰ لیتری آب‌ به منطقه‌آتش‌سوزی مورد استفاده قرار گرفت.

‌براساس آخرین اخبار دریافتی، اکنون نیروهای مسلح حاضر در منطقه، ‌در حال اطفای کامل حریق هستند.

جنگل‌های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت در شمالی‌ترین نقطه استان‌های آذربایجان‌ شرقی و اردبیل یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان محسوب می‌شود.

اهمیت منطقه ارسباران تنها به دلیل ویژگی‌های خاص اکوتوریسم، اکولوژیکی و توان‌های زیست محیطی آن نبوده، بلکه میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه نیز از زمان‌های گذشته مورد توجه دوستداران این منطقه و جهان است به طوری که هر ساله هزاران گردشگر و محقق را به این منطقه جذب می‌کند.

آتش‌سوزی در منطقه جنگل‌های ارسباران واقع در استان آذربایجان شرقی از آخرین ساعات روز چهارشنبه ۳۰ مرداد آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 386873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.