تابش خبر داد: راه اندازی کتابخانه ویدیویی برای آثار سینمای کودک

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از راه اندازی کتابخانه ای ویدیویی برای آثار سینمای کودک خبر داد.

علیرضا تابش، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص کتابخانه ویدئویی جشنواره اظهار کرد: کتابخانه ویدئویی جشنواره یکی از اقدامات و دستاوردهای جدید سینمای کودک و نوجوان است. این سینما دارای گنجینه‌ای از فیلم‌های متنوع این ژانر شد. ظرف مدت چند ماه این کتابخانه را با مشارکت صاحبان آثار تدوین کردیم و تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: این کتابخانه ویدئویی روی وب سایت جشنواره کودک و به دو زبان فارسی و انگلیسی قرار خواهد گرفت. اکنون بیش از ۲۰۰ اثر متنوع سینمایی کودک بر روی این سایت و جود دارد و به صورت مداوم اطلاعات این جشنواره به روز خواهد شد.

وی افزود: اطلاعات فیلم‌ها مانند تیزر، عکس، پوستر و لینک ارتباط با تهیه کننده و صاحب اثر نیز در این سایت وجود دارد.

تابش اظهار امیدواری کرد این کار به توسعه بازار سینمای کودک و نوجوان کمک کند و خریداران و بازاریابان جذب سینمای کودک ایران شوند و این آثار را برای کشور خود خریداری کنند.  

مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به فروش آنلاین بلیت‌های جشنواره گفت: امسال برای نخستین بار سیستم فروش آنلاین بلیت را داشتیم که فروش بلیت‌ها از طریق سایت سینما تیکت انجام شد.

وی افزود: برآورد روشنی از فروش آنلاین بلیت‌ها نداشتیم، اما استقبال پیش فروش بلیت‌ها با موفقیت انجام شد. تغییر الگویی توزیع بلیت موفقیت آمیز بود و امیدوارم مخاطبان جشنواره از این روند راضی باشند. آماری که به صورت روزانه از فروش بلیت‌ها به دستم می‌رسد نشان دهنده رشد مخاطب نسبت به سال‌های اخیر است.

تابش با اشاره به نخستین نظر سنجی مردمی در جشنواره گفت: امسال برای نخستین بار نظر سنجی از سلایق مردم در جشنواره انجام دادیم. امیدوارم نتایج این نظر سنجی‌ها پس از تحلیل محتوا در دست مدیران سینمایی، کارگردانان و تهیه کنندگان قرار بگیرد. این نظر سنجی‌ها تأثیر بسیاری در ادامه روند تولیدات سینمایی ایران در ژانر کودک دارد.

وی افزود: در این جشنواره به فکر مخاطبان حاشیه‌ شهر اصفهان نیز بوده‌ایم. سینما بهمن در منطقه جی شرقی، خارج از منطقه مرکزی شهر افتتاح شده و به ناوگان سینمایی شهر پیوسته است. خوشحالیم که مردم این منطقه از شهر نیز می‌توانند از دیدن فیلم‌های جشنواره کودکان و نوجوانان لذت ببرند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز هرشب در تریلر سیار خود فیلم‌های خاطره انگیز را برای مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان نمایش می‌دهد. همچنین هرشب ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در پردیس هنر با ظرفیت ۳ هزار صندلی فیلم‌های خاطره انگیز سینمای کودک و نوجوان به صورت رایگان پخش می‌شود که استقبال خوبی از آن شده است.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: خوشحالم آنچه در توانمان بوده را با کمک شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد، کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و هر ارگانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار داشته است، انجام دادیم تا مخاطب بیشتری در شهر اصفهان و مناطق مختلف کشور جذب کنیم.

وی گفت: امسال گزیده فیلم‌های جشنواره کودکان و نوجوانان را در ۳۴ شهر کشور اکران کرده‌ایم و به مدت ۵ روز در ۱۴۳ نقطه محروم کشور که شامل مناطق سیل زده نیز می‌شود اکران داشته‌ایم. همچنین در اصفهان برای کودکان کار نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم و آنها نیز از مخاطبین جشنواره بوده‌اند.

تابش اظهار کرد: برای معلولان، نابینایان و ناشنوایان نیز اکران ویژه داریم تا آنها نیز این شور و نشاط را احساس کنند.

کد خبر 386861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.