قیمت ملک با افزایش تولید مسکن به تدریج کاهش می‌یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن، برنامه ریزی کلان دولت برای تولید انبوه مسکن است و قطعا با افزایش تولید مسکن و کاهش تقاضا، قیمت ملک به تدریج کاهش می یابد.

به گزارش ایمنا، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش ۲۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا مهم ترین اولویت بازار مسکن در شرایط کنونی حمایت همه جانبه برای افزایش تولید مسکن در کشور است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور با کمبود ۱/۵ میلیون واحدی مسکن رو به رو است و سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد جدید نیز به این آمار افزوده می شود.

وی تصریح کرد: افزایش ۲۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی نشان دهنده این است که سازندگان نسبت به آینده بازار ساخت و ساز مسکن چشم انداز روشنی دارند، البته افزایش صدور پروانه به معنای اجرای پروژه های عمرانی نیست.

کیانپور با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در دو ماه اخیر، گفت: یکی از دلایل این مسئله، برنامه ریزی کلان دولت برای تولید انبوه مسکن است، قطعا با افزایش تولید مسکن و کاهش تقاضا، قیمت ملک به تدریج کاهش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر خریداران نیز به دلیل افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن، برای خرید مسکن مورد نظر خود دست نگه داشته اند تا در زمان مناسب و با کاهش قیمت ها، خرید کنند.

وی ادامه داد: به طور حتم صبر استراتژیک مردم برای نخریدن مسکن در شرایط کنونی، امری موقتی است و نمی توان از این ابزار برای پایین آوردن مسکن استفاده کرد، بنابراین مهم ترین راهکار حمایت دولت از تولید مسکن در کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: سازندگان امروز به دلیل تلاطمات بازار مسکن قدرت ریسک خود برای فعالیت در عرصه ساخت و ساز را از دست داده اند که حل این مسئله نیازمند اعتمادسازی و اطمینان بخشی از سوی دولت است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 386855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.