بروکراسی اداری فرصت های سرمایه گذاری را از بین می برد

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: بروکراسی سخت اداری فرصت‌های سرمایه گذاری و بستر برای فعالیت‌های تولیدی را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور و دیگر اعضای هیئت دولت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر تسهیل شرایط سرمایه گذاری و فعالیت تولیدی و اقتصادی تاکید داشتند، اما با وجود این دسته از توصیه‌ها وضعیت ارائه مجوز و فعالیت در بخش خصوصی سخت است.

وی افزود: بروکراسی سخت اداری فرصت های سرمایه گذاری و بستر برای فعالیت‌های تولیدی را از بین می‌برد و باید این مانع بزرگ اصلاح و زمینه‌های لازم برای فعالیت اقتصادی و تولید بیش از بیش تسهیل و تصمیم‌های لازم برای فعالیت اقتصادی در کمترین زمان اتخاذ شود.

امام جمعه تیران‌وکرون با بیان اینکه موضوع اقتصاد و فرهنگ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، تصریح‌ کرد: کار جهادی با روحیه خدمت به مردم و فعالیت صادقانه برای رضای الهی در تامین نیازهای جامعه لازم است.

وی ادامه داد: مسایل حاشیه ای از موانع پیش روی خدمت به مردم و توسعه و رونق تولید است و مسئولان و فعالان اقتصادی از این حاشیه‌ها بگذرند و به اصل موضوع که توسعه اقتصادی است، بپردازند.

خطیب جمعه تیران یادآورشد: حاشیه پردازی و توجه به مسایل غیر مهم موجب تامین محتوا برای رسانه های خارجی و اختلاف افکنی در بین مردم و مسئولان می شود و این موضوعات هیچ منفعتی برای جامعه نداشته و تنها بر مشکلات می‌افزاید.

وی با اشاره به ایجاد وفاق و همدلی بین مسئولان گفت: در این دیدار رهبر انقلاب بر دوستی و هم‌افزایی بین مسئولان در رده های مختلف اشاره داشتند چراکه برای رفع مشکلات جامعه به همدلی و مشارکت عمومی نیاز داریم و نباید رفتار تفرقه انگیز در بین مردم و مسئولان و یا مسئولان با یکدیگر ایجاد کنیم که چنین رفتارهایی خیانت به نظام و کشور است.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به وجود همدلی در بین مسئولان تیران و کرون گفت: این همدلی‌ها موجب خدمت مضاعف شده و مردم هم باید خدمات دولت را در کنار همه مشکلات ببینند و قضاوت عادلانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: سکونت مسئولان در شهرها و مناطق محل خدمت یک ضرورت است و اگر این مشکل رفع بشود زمینه خدمت به مردم و اطلاع از وضعیت جامعه بهتر انجام خواهد گرفت.

امام جمعه تیران با اشاره به روز خانواده خاطرنشان کرد: زندگی حضرت زهرا (س)و حضرت علی(ع)مصداقی از یک زندگی متعالی است و باید ابعاد مختلف این چنین زندگی برای همگان الگو قرار گیرد و با چنین مدل موفقی به زندگی متعالی خواهیم رسید.

وی مشاجره و دعواهای خانوادگی و عیب جویی و اهانت را از تهدیدهای علیه آرامش عمومی عنوان کرد و یادآورشد: باید این رفتارهای غلط از خانواده ها دور شود و مسئولان دستگاه های فرهنگی و آموزشی مثل آموزش و پرورش به آموزش مهارت‌های زندگی بپردازند.

کد خبر 386853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.