اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار رفع مشکلات اقتصادی است

امام‌جمعه فولادشهر گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور در گرو اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: یکی از ریشه ‏های مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور کاهش تقوای الهی در بین برخی کارگزاران کشور بوده و باید توجه داشت تقوا نیرویی درونی باعث می شود انسان از همه‏ آفات دور مانده و در برابر لغزش ‏ها محکم و استوار بماند.

وی افزود: تقوا در همه‏ شئون زندگی، کارساز است و دولتمردی که از آن برخوردار باشد، درمقابل لغزش ‏هایی چون، خیانت به نظام و مردم، دست ‏اندازی به بیت‏ المال، رشوه‏ خواری، کم‏ کاری و بی‏ توجهی و... مقاوم خواهد بود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: براساس روایات دنیا طلبی و دل‏بستگی به آن سرمنشاء تمامی لغزش ‏ها و انحرافات است و این آفت به‏ شدت کارگزاران و دولتمردان را تهدید می کند و باتوجه به اهمیت آن باید دقت شود تا کارگزاران نظام اسلامی به‏ گونه ‏ای برگزیده شوند که بر اثر تربیت‏ های دینی با بی‏ اعتنایی به دنیا در پی انجام وظایف محوله خود باشند.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) همواره به زُهد و دل نبستن به دنیا دستور می‏داد، برهمین اساس ایشان زمامداران حکومتی را به رعایت تقوا دستور می‏دادند و در نامه خود به مالک اشتر، او و دیگر کارگزاران را به پرهیزکاری و انجام فرایض الهی سفارش می‏ کردند.

سرافراز با اشاره به هفته دولت، اضافه کرد: شهیدان رجایی و باهنر در هشتم شهریور توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند شهیدانی که خدمتگزار مردم بودند و پست، مقام و مسئولیت، آن ها نگاه آنان را تغییر نداد و به دور از هر تفکر حزبی و خط سیاسی، تنها به خدمت خالصانه می ‏اندیشیدند و هدفشان پیشرفت کشور بر مسیر صحیح بود.

وی عنوان کرد: امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اوّل کشور است که باید رفع شود و نیاز است دولت در این زمینه نهایت تلاش و نیروی خود را به کار بگیرد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی مدّ نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حمایت از تولید است.

وی افزود: برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید همه ظرفیت های کشور در بخش های کشاورزی و صنعت به میدان آورده شوند از این رو از مجلس و نمایندگان می‏ خواهیم، طبق عهد و سوگندی که در محضر قرآن و مردم یاد کرده ‏اند، چشم بینا و زبان گویای مردم در دریافت صحیح مشکلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موکّلان خود باشند.

سرافراز تصریح کرد: مردم از وکلای خود توقع دارند اولویت ‏های جامعه را در کمیسیون‏ ها و صحن مجلس مطرح کنند و از طرح لوایح و طرح ‏های فرعی و فرصت‏ سوز بپرهیزند و نسخه علاج اصلی دردهای مُزمن اقتصادی را که در نظام اقتصادی و مالی و پولی کشور وجود دارد برمبنای اقتصاد مقاومتی در قالب طرح ‏های راهگشا تصویب کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه هم به‏ عنوان مدعی ‏العموم، بدون ملاحظات و با سرعت و دقت و عدالت، مقصران شرایط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه، شناسایی و به‏ سزایی که شایسته آنان است برسانند.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در پنج ماه اخیر، مصادیق فراوانی را می‏ توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است.

سرافراز خاطرنشان کرد: مسئولان کشور و تأثیرگذاران در حکومت وقتی می‏ توانند حقانیت سخن خود و راه انقلاب و اسلام را بر همگان روشن سازند که خود در سختی کشیدن‏ ها و مشکلات نه تنها با مردم همراه بلکه از مردم جلوتر باشند.

وی افزود: اگر مسئولان کشور مانند مردم و جلوتر از مردم سختی‏ های اقتصادی و مشکلات تحریم و گرانی و بی‏کاری فرزندان و... را تحمل کردند بدانند که مردم از رفتن راه حق خسته نمی‏ شوند هر چند که این‏ راه سختی‏ های فراوان داشته باشد.

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم ایران محاصره‏ اقتصادی، جنگ، بمباران، حمله منافقان، ترورها و جنایت های مختلف منافقان در شهرها و... را تحمل کردند و امروز نیز وقتی می ‏بینند رهبر معظم انقلاب مانند آن‏ها و حتی جلوتر از آن‏ها ساده زندگی می‏ کند، در استقامت در سختی‏ ها راسخ می شوند.

کد خبر 386845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.