مسئولان خطر فرهنگی در جامعه را جدی بگیرند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولان خطر فرهنگی جامعه را جدی بگیرند زیرا جامعه از نظر فرهنگی باید بیش از پیش برنامه ریزی کند تا جوانان کشور تحت تاثیر افکار شیطانی دشمنان این مرز و بوم قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، ظهر امروز جمعه_یکم شهریور ماه_ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: قبولی توبه مشروط به کسب تقوا است، حکیم و دانای واقعی کسی است که تقوا را در اولویت قرار دهد. 

وی با بیان اینکه اگر مردم قیامت را باور داشته باشند مرتکب هیچ خطایی نمی شوند، افزود: اگر معتقد باشیم که تمام اعمال ما ثبت و ضبط می شود و باید در روز قیامت در محضر خدا برای اعمال خود جوابگو باشیم مرتکب گناه نمی شویم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: برخی با توجه به ضعف خودشان گمان می کنند قیامت ممکن نیست و خداوند قادر است انسان را زنده کند زیرا او را یکبار به وجود آورده است؛ که در این زمینه درختان خود نمونه بارز حیات پس از مرگ هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر روز شاهد مرده و زنده شدن حیات در طبیعت هستیم و این نمونه ای از قدرت خداوند بر این جهان است، حبوبات و میوه جات را کشاورزان می آفرینند یا خداوند متعال با قدرت خود این ثمرات را به انسان عطا می کند پس نباید درباره قیامت شکی داشته باشیم و باید ایمانمان به گونه ای باشد که گویا فردا قیامت است.

میردامادی ادامه داد: یک ملت مجاهد همه چیز خود را در راه انقلاب نداده است که مشتی غارتگر به جان و مال مردم بیافتند؛ میلیون ها انسان در این بیت المال سهیم هستند و کسانی که قیامت را باور دارند با بیت المال این چنین نمی کنند.

وی با بیان اینکه باید خود را برای قیامت آماده کنیم زیرا دنیا همیشه در کام انسان نیست، در چشم بر هم زدنی ما نیز باید دنیا را به دیگران تحویل دهیم پس نظارت خداوند بر اعمال ما غیر قابل انکار و دقیق است، تاکید کرد: ملت ایران مظلوم است که هم از دشمن خارجی و هم از دشمن داخلی تازیانه خورده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اضافه کرد: نعمت هایی که خداوند در اختیار انسان ها قرار می دهد امتحان و امانتی برای انسان است، نباید بخاطر معصیت عزت ما تبدیل به ذلت بشود؛ در اسلام حقیقت با هیچ چیزی قابل معامله نیست و دفاع از حقیقت یک اصل برای مسلمانان است حتی اگر همه مشرکان در برابر اسلام ایستاده باشند.

وی تصریح کرد: ما تابع دنیایی که جز دشمنی چیزی ندارد، نیستیم، در جنگ فرهنگی و اقتصادی می خواهند ارزش های دینی و اسلامی را کم رنگ کنند؛ می گویند مردم نشاط می خواهند؛ آیا شادی و نشاط مردم در فساد و گناه است، بدحجابی یک نقشه استعماری است که می خواهد جامعه را به فساد و شهوت بکشاند، مسولان توجه کنند که این مردم هستند که آنها را بر سر کار آورده اند.

میردامادی با بیان اینکه مسئولان اجرایی کشور باید سخنان مقام معظم رهبری را جزء به جرء عمل کنند، افزود: تولید کنندگان امروزی و رزمندگان دوران دفاع مقدس در یک رده قرار دارند چراکه تولید کنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند.

وی اظهار کرد: امروز مشکلات فراوانی در برابر چرخ تولید قرار گرفته تولیدی که مملکت را از فقر و مشکلات اقتصادی نجات می دهد، در شرایط کنونی باید به گونه ای با سرمایه گذاران رفتار کرد که آنها سرمایه خود را از کشور خارج نکنند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: فرهنگ یکی از مهم ترین اولویت های کشور و دستگاه دولت است و در این زمینه مسئولان باید توجه جدی داشته باشند زیرا فرهنگ و اقتصاد دو هدف دشمن از جنگ با مردم ایران است. دشمنان می خواهند جامعه را از درون از ایمان و فرهنگ تهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با قدرت در برابر مفسدان اقتصادی ایستاده و در این مسیر مردم نیز حمایت خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه برخی مامور شده اند بی دینی و شهوت و بی بندباری را در ایران توسعه بدهند، گفت: خطر فرهنگی را مسئولان جدی بگیرند زیرا جامعه از نظر فرهنگی باید قوی تر از همیشه برنامه ریزی کند چراکه جوانان باید از این افکار شیطانی دشمن به دور باشند.

کد خبر 386843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.