اگر در صدر اسلام فتنه خواص نبود، استمرار غدیر به عاشورا ختم نمی‌شد

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته در صحن علنی مجلس را در بسته خبری پیش رو می خوانید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛ 

شنبه ۲۶مرداد

وحدت امت و ملت حول ولایت فقیه باید ادامه پیدا کند

 احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی روز _ شنبه ۲۶ مردادماه_ مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته ولایت به ویژه خجسته میلاد با سعادت حضرت امام هادی(ع)، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به موضوع وحدت اشاره دارد گفت: وحدت امت و ملت حول ولایت فقیه باید ادامه پیدا کند. رمز وحدت گونه پیروزی که از آیه آیات کلام الله مجید به دست می‌آید، دو مسئله اساسی را مطرح می‌کند: اول اینکه پیشوایان باید از ایمان، یقین و تقوای لازم برخوردار باشند و دوم صبر، مقاومت، استقامت و شکیبایی در تحقق آرمان‌ها و امر الهی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سیره امام هادی (ع) گفت: اولین نقطه نظر امام هادی (ع) تبیین و تثبیت امامت در جامعه از طرق مختلف از جمله زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه بود. دومین نقطه نظر ایشان نامشروع دانستن حکومت ظالمانه عباسی بود که این روند به ما می‌آموزد که باید ظالمان جهان را نامشروع و غاصب حقوق بشر بدانیم. سومین نقطه نظر رهبری پایگاه‌های مردمی است. ساختارسازی و ساماندهی نیروها و مبارزه با انحرافات یعنی نفی هر گروهی که با امامت و رهبری مشکل دارند، نقطه نظر بعدی است. همچنین زمینه سازی برای ورود به غیبت امام زمان و بارور کردن فکر شیعیان جهت ظهور حضرت مهدی (عج) نقطه نظرهای دیگر است.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: امروز شاهد مدیریت، تدبیر، قدرت و اقتدار مقام معظم رهبری در راستای فعالیت‌های امام هادی (ع) و ماجرای غدیر خم هستیم. وی با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان در ۲۶ مرداد و با محکوم کردن جنایت آمریکا، انگلیس و اذنابش گفت: باید این نکته را عرض کنم که آنها در برابر اقتدار جمهوری اسلامی به زانو درآمده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو گفت: طبق مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب هر گونه بار گذاری بر زاینده رود به علت نبود آب کافی و جلوگیری از تجاوز بیشتر به حقابه‌ها به طور کلی ممنوع اعلام شده است. مصوبه مورخ ۳۰ شهریور ۹۳ شورای عالی امنیت ملی، هر گونه برداشت از زاینده رود را ممنوع اعلام کرده است. طرح‌های غیر کارشناسی و غیر اقتصادی که ۴۵ میلیون متر مکعب آب برای صنعت و کشاورزی در نظر می‌گیرد در سه مرحله با فاصله ۲۵۴ کیلومتر و ارتفاع ۵۴۵ متر پمپاژ، هزینه‌ای بیشتر از درآمد همه کل درآمد این آب دارد. همچنین چرا برای تعطیلی قانون تعدی به حقابه‌داران زاینده رود با تحریک و دعوت مردم به تجمع اقدام می‌کنید؟

نماینده مردم اصفهان در پایان گفت: بازنشستگان، جانبازان و کارکنان آموزش و پرورش مشکلات قابل توجهی دارند که همچون کارگران مسائل‌شان باید هر چه سریعتر حل شود.

از جوانان در اداره کشور استفاده کنیم

اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تبریک عید سعید قربان و غدیر گفت: مسیر ما مسیر غدیر است. اگر در جهت ولایت حرکت کنیم مطمئنا پیروز هستیم. مبارزه با امپریالیسم، پیروی از ولایت و در مسیر غدیر حرکت کردن است.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس ضمن تبریک سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه گفت: این اتفاق درس مقاومت بود و نمود عینی پیروزی کشورهای مسلمان در مقابل استکبار جهانی بود. ما باید پیرو ولایت باشیم، فرمایشات مقام معظم رهبری در یک سال گذشته نشان از زوال آمریکا و قدرت‌های پوشالی استکباری دارد. ما باید گفتمان مقاومت که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند دنبال کنیم و ان‌شاءالله از جوانان عزیزمان در اداره کشور استفاده کنیم.

ترکی ضمن بزرگداشت ۳۱ مرداد ماه به عنوان روز صنعت دفاعی گفت: پیشرفت‌های نظامی به ویژه در صنایع دفاعی با تکیه بر دانش و تخصص جوان‌های انقلابی به گونه‌ای است که علاوه بر تامین تمام نیازهای نیروهای مسلح قابلیت صدور را نیز دارد. قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، تهدیدات نظامی علیه ایران را از درجه اعتبار ساقط کرده است. همه می‌دانند که هیچ کشوری جرأت تجاوز به ایران را ندارد. بر همین اساس دشمن به مبارزه در زمینه جنگ نرم روی آورده است.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه به علت برخورد با مفاسد اقتصادی خطاب به رئیس جمهور گفت: وضعیت معیشتی مردم بد است. گذران زندگی برای مردم سخت شده است. حداقل دولت گزارشی از هزینه کرد ۱۴ میلیارد دلار که معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان است ارائه کند تا مردم از این پول استفاده کنند و بخشی از مشکلاتشان حل شود.

وی در پایان با اشاره مفصل به مشکلات عدیده حوزه انتخابیه خود افزود: امیدواریم در روزی که متعلق به ایثارگران و آزادگان است مشکلات خانواده‌های شهدا اعم از معیشتی و درمانی حل شود.

یکشنبه ۲۷مرداد

تعدیل پروانه چاه آب؛ چالش کشاورزان کاشان

سیدجواد ساداتی نژاد در نشست علنی یکشنبه ۲۷ مرداد مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: تعدیل پروانه چاه های آب کشاورزی مشکلات زیادی برای مردم شهرستان آران و بیدگل ایجاد کرده است، چرا تا زمانی که راهی برای معیشت کشاورزان ارائه نکردید و آموزشی برای تغییر کشت نداده اید، تعدیل پروانه می کنید.

نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورز با ۷۰ سال سن با این تعدیل پروانه و اعمال ۳۰۰ ساعت چگونه معیشت خود را تامین کند؟

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر کشور گفت: رودخانه مشهد اردهال در اردیبهشت امسال به دلیل سیلاب دو کشته برجای گذاشت، اما تاکنون هیچ اقدام جدی انجام نشده است. همچنین حقوق معوقه پرسنل شهرداری و اتوبوس رانی کاشان و آران و بیدگل و شهرهای اطراف عقب افتاده است و باید راهکاری پیدا کرد، چرا که شهرداری های شهرهای دیگر نیز با این چالش مواجه هستند.

ساداتی نژاد در پایان در تذکری خطاب به مونسان درخصوص رسیدگی به آبشار نیاسر تصریح کرد: این آبشار به دلیل حضور گردشگران خارجی باید مقاوم سازی شود.

اگر در صدر اسلام فتنه خواص نبود، استمرار غدیر به عاشورا ختم نمی‌شد

 سید ناصرموسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز  _ یک شنبه، ۲۷ مردادماه _  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک عید سعید غدیر، تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی را قرار گرفتن در مسیر غدیر دانست و گفت: اگر در صدر اسلام فتنه خواص نبود، استمرار غدیر به عاشورا ختم نمی‌شد؛ قرآن کریم در داستان حضرت موسی(ع) و هارون(ع) روایت می کند که قوم این دو پیامبر پس از ۴۰ روز غیبت حضرت موسی از دین خدا روی گردان شدند، اما ملت ایران با گذشت ۴۰ سال از قیام خود، علی‌رغم خیانت‌ها و کمبودها نه تنها ایستاده بلکه پیشرفت کرده و سامری‌ها نتوانستند حریف آنها شوند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن از الگو شدن ایران در دنیا  واهمه دارد و همزمان با فشار اقتصادی درخواست مذاکره می‌دهد و می‌خواهد با این ترفند تعهدات جدیدی را بر ما تحمیل کند.

وی یادآور شد: جالب اینجا است که رئیس جمهور هم مدعی می‌شود با " تداوم برجام می‌توان سلاح بخریم و بفروشیم" آقای روحانی چرا هنوز بر طبل نفاق کوبیده و به ملت دروغ می گویید کاش لباس روحانیت را نداشتید تا حداقل اقدامات شما و دولت تان مردم را به دین و متدینین بدبین نمی کرد؛ شما به عنوان رئیس جمهور ایران باید زیرک و هوشیار باشید؛ زمانی که با زور نمی‌توانند بر ما غلبه کنند و به اهداف خود دست یابند به خدعه و فریب روی می‌آورند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دشمن بارها دروغگویی خود را ثابت کرده و  ادعای آن برای گفت‌وگو فریب است، تصریح کرد: به قول رئیس جمهور فرانسه یک ژست کوچک برای پشت میز آوردن ایران است.

موسوی لارگانی خطاب به واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: شما که به نوعی نفر اول دولت در انتصابات هستید و شاهد برکناری برخی محصولات کارخانه مدیرسازی شما هستیم، اظهاراتی در مورد رفراندوم مطرح کرده‌اید؛ با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی، تورم و گرانی اگر مایلید توانایی دولت را در رفع دغدغه‌های اصلی مردم به رفراندوم بگذاریم آیا بهتر نیست در یک همه‌پرسی از مردم پرسیده شود که آیا مردم موافق ادامه‌ کار دولت فعلی با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی هستند یا خیر؟ البته تاکید دارم که دولت خسته روحانی همچون سایر دولت‌ها که برآمده از رای مردم است باید تا پایان دوره قانونی به کار خود ادامه دهد و وضعیت فعلی که حاصل عملکرد غلط است را بهبود دهد، اما انتظار نداریم با الفاظ بازی کنند و به مردم گرای نادرست بدهند.

وی با انتقاد از ولنگاری فرهنگی در مدیریت کشور، گفت: افرادی برای تصاحب پست‌ها و مشاغل، به جای اینکه به دنبال ارتقاء دانش و خلاقیت باشند به دنبال تزریق پول و ارتباط‌گیری با برخی اشخاص و برخی نهادها هستند و این شایسته نظام اسلامی نیست؛ برای وزرایی که از بیرون برای آن‌ها تصمیم می‌سازند و تصمیم می‌گیرند متاسفم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه شعار جوانگرایی و شفافیت را در رسانه‌ها سر می‌دهند ولی در عمل شاهد جوان‌زدایی و فرار از شفافیت هستیم، ادامه داد: برکناری رییس صندوق بازنشستگی کشوری با دستور رئیس جمهور برخلاف عرف و قانون اساسی بود. گناه امثال میعاد صالحی ها چیست که دنبال شفافیت و حفظ حقوق بیت‌المال بودند؟ چرا رئیس جمهور تحت فشار نهاد ریاست جمهوری تصمیم می گیرد.

نماینده مردم فاورجان در مجلس گفت: شیوع پدیده‌هایی چون سالار آقاخانی و احمد عراقچی در کشور، نتیجه مدیریت سفارشی و رانت‌پرور است؛ بر طبق کدام اصل یک جوان ۲۰ ساله می‌تواند ۱۶۰ میلیون دلار ارز از بانک مرکزی اخذ و از کشور خارج کند؟ جالب است آقای سیف بعد از این همه تخلف به جای دادگاهی شدن، مشاور ارشد رئیس جمهور می شود، باید به حال این روش مدیریت گریست.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از اینکه اقدامات نادرست آقای رحمانی صنعت کشور را به قهقرا برده و رکود صنایع را جایگزین رونق تولید کرده، افزود: بارها رانت های اقتصادی که در صنایع و شرکت های تحت نظارت ایمیدرو بوده را به آقای رحمانی انتقال دادم، اما متاسفانه گوش شنوایی نیست؛ البته شرکت های فولادی و صندوق بازنشستگی کشوری نهادهای سرمایه دار هستند که باید مدیران خودی را در راسش قرار دهند تا حیف و میل و هزینه های لیست های انتخاباتی تامین شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه افزایش چند برابری بهای مسکن مستاجرین را مستاصل کرده است، گفت: تعدادی از آن‌ها تنها راه پیش‌روی خود را چادرنشینی می‌بینند؛

وی تاکید کرد: چندین ماه است که از استعفای نمایندگان استان اصفهان می‌گذرد؛ این استعفا فرمایشی نبود، آب آشامیدنی استان اصفهان با مشکل جدی روبه‌رو است.  بارگذاری جدید بر  زاینده‌رود خلاف قانون و خلاف شرع است، این بارگذاری‌های جدید برخلاف مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب است، وزیر نیرو جلوی تخلفات را در بارگذاری بر زاینده رود بگیرد.

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح ذیل است:

شنبه ۲۶مرداد

تذکر سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر به وزیر نیرو: علت عدم اجرای بندهای ماده ٢٧ قانون احکام دائمی برنامه‎های توسعه در خصوص مدیریت به هم پیوسته آب از طریق تغییر ساختار تشکیلات آب بر مبنای حوزه‌ای چیست؟

تذکر سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت؛ لزوم ارائه توضیح درباره وجود باند مافیایی در سازمان مدارس غیرانتفاعی وزارتخانه، تذکر به وزیر بهداشت؛ لزوم برخورد با عدم تکریم ارباب رجوع در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی شهرستان فلاورجان.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و کشور؛ چرا برخی دستگاه های اجرایی از به کارگیری و تبدیل وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور خودداری می کنند، لزوم رسیدگی به وضعیت نا مناسب جاده حوزه انتخابیه اینجانب، همچنین لزوم رسیدگی به وضعیت استخدامی و پرداخت حق جذب کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها.

یکشنبه ۲۷مرداد

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور: کسورات حقوقی فرهنگیان با تاخیر زیاد به حساب‌های قرض الحسنه شرکت‌های بیمه و بانک واریز می‌شود.

تذکر عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نائین به وزیر اقتصاد: اتخاذ تدابیر اساسی برای ارائه خدمات بانکداری در شهرهای کوچک به ویژه شهرستان خور و بیابانک و تذکر به وزیر راه در خصوص علت عدم انجام روکش جاده های اصلی نائین خور و بیابانک و تذکربه وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت عدم تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در زمان مقرر چیست؟

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی، به وزرای نفت و کشور: علت عدم اعمال و اجرا در حکم کارگزینی کارمندان شرکت گاز منطقه استان اصفهان از یک مقطع تحصیلی بالاتر برای کارمندان دارای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه و همچنین صدور دستور خودداری از طراحی رینگ چهارم شهر اصفهان.

کد خبر 386840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.