برای اجرای عدالت منتظر دادگاه نباشید

سید امین تویسرکانی قاضی و طنزپرداز اصفهانی گفت: برای اجرای عدالت هر شخص باید از خود آغاز کند و کسی نباید منتظر دادگاه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا پیش از ظهر امروز(جمعه) نهمین همایش صبح خلاق اصفهان با هدف آموزش عمومی خصایص شهر خلاق با حضور سید امین تویسرکانی قاضی و طنزپرداز و خیل شرکت کنندگان برگزار شد.

تویسرکانی در خصوص عدالت در این برنامه اظهار کرد: مردم تفکر می‌کنند فقط قاضی باید عادل باشد درست است که باید قاضی عادل باشد، اما عدالت باید در تمام کارها، شغل‌ها و ارتباطات دیگر وجود داشته باشد.

وی افزود: شروع زندگی اجتماعی نیازمند عدالت است؛ دلیل نیاز عدالت کمبود منافع و منابع است که باید به حق تقسیم شود که به آن عدالت گفته می‌شود؛ در گذشته کسی که قدرتمند بود سهم بیشتری از غذا داشت الان نیز کسی که قدرت بیشتری دارد به جای غذای بیشتر مقام بهتری دارد و این اوج نا عدالتی است.

این قاضی و طنزپرداز اضافه کرد: مردم نسبت به جایگاه خود عدالت می‌خواهند، اما در ساده ترین موارد نیز عدالت وجود ندارد، اجرای عدالت به دلیل وجود نظرات مخلتف بسیار سخت است و به همین دلیل اجرای عدالت پیچیده و سخت است.

وی تصریح کرد: عدالت را برای خودت حس می‌کنیم اما برای بقیه اصلا این‌گونه نیست؛ عدالت خشن است و هیچ پدیده‌ای خشن تر از عدالت نیست و این عدالت قانون است و توجیهی ندارد.

تویسرکانی با بیان اینکه ناعدالتی‌های کوچک آرام آرام بزرگ می‌شود، ادامه داد: بچه‌ها ناعدالتی‌های کوچک را را یاد می‌گیرند و وقتی بزرگ شدند همان ناعدالتی را خیلی بدتر انجام می‌دهند؛ کسی که با کارت ملی دلار ارزان می‌گیرد و آزاد می‌فروشد خود نا عدالتی را در جامعه پرورش می‌دهد.

وی تصریح کرد: پرونده‌های میلیاردی اخبار ناعدالتی های کوچک است و ناعدالتی بزرگ همین مسائل به ظاهر پیش پا افتاده در بین مردم است که به ظاهر معمولی شده است اما اوج ناعدالتی است؛ متاسفانه ناعدالتی زیر پوست جامعه و در رفتار همه ماست.

این قاضی اضافه کرد: برای اجرای عدالت منتظر دستگاه‌ها و قاضی و دادگاه نباشید برای عدالت هر شخص باید از خود آغاز کند و حل مشکل موجود از دست دستگاه‌ها خارج است زیرا ناعدالتی زیر پوست همه جامعه رفته است.

وی افزود: دادگاه برای جامعه‌ای است که یک نفر از ۱۰۰نفر تخلف می‌کند نه جامعه‌ای که ۹۹ نفر از ۱۰۰ نفر مشکل ایجاد می‌کنند و اگر دوست دارید عدالت نسبت به شما انجام شود خودتان باید عادل باشید.

کد خبر 386835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.