سمینار همکاری‌های ایران و استان لیائونینگ چین برگزار شد

در بخش تجاری سمینار همکاری‌های ایران و استان لیائونینگ چین نمایندگان شرکت های تجاری زمینه های همکاری میان صنایع مورد علاقه خود را برای حضور در بازار ایران مورد تاکید قرار دادند و نمایندگان شرکت خودروسازی برلیانس بر تقویت و تداوم حضور در بازار ایران تاکید کردند.

به گزارش ایمنا بر اساس گزارش روابط عمومی انجمن دوستی ایران و چین، در این سمینار که روز گذشته برگزار شد مسئولان انجمن دوستی استان لیائونینگ و شهر شنیانگ، اداره کل بازرگانی استان، روسای دانشگاه های پزشکی و پلی تکنیک لیائونینگ، مدیران شرکت های خودروسازی برلیانس و «خویی خوا» و چند شرکت دیگر حضور داشتند.

در بخش تجاری این سمینار نمایندگان شرکت های تجاری زمینه های همکاری میان صنایع مورد علاقه خود را برای حضور در بازار ایران مورد تاکید قرار دادند. نمایندگان شرکت خودروسازی برلیانس نیز در این نشست بر تقویت و تداوم حضور در بازار ایران تاکید کردند.

در این نشست همکاری های علمی، فرهنگی و تجاری از جمله ارتباط میان دانشگاه های استان لیائونینگ و دانشگاه شهید بهشتی و نیز دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و امکان تبادل دانشجو میان این دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات انجمن دوستی ایران و چین از دانشگاه پزشکی شنیان مرکز استان لیائونینگ دیدار و با توجه به سابقه همکاری این دانشگاه با ایران و حضور دانشجویانی ایرانی در دهه هشتاد میلادی و نیز اشتغال به تحصیل بیش از ۴۰ دانشجوی ایرانی در حال حاضر در این دانشگاه، راه های تقویت ارتباط علمی با این دانشگاه به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه همکاری میان استان لیائونینگ و استان البرز و نیز برقراری روابط خواهر خواندگی میان دو استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت هم‌چنین هیات انجمن دوستی در ادامه سفر خود نیز با معاون کنگره خلق استان لیائونینگ دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار آقای«سون ایی» ارتباطات میان استان های چین از جمله استان لیائونینگ با ایران را از سیاست های مورد حمایت دولت مرکزی چین ذکر کرد و خاطرنشان نمود استان لیائونینگ تقویت مناسبات با ایران را از سال های قبل در دستور کار خود قرار داده است در دو سال گذشته نیز چند هیات از این استان به ایران سفر کرده و با استان های ایران از جمله استان البرز ارتباط برقرار کرده اند.

معاون کنگره خلق استان لیائونینگ همچنین از حضور و همکاری شرکت ها و صنایع  این استان بویژه خودروسازی برلیانس با ایران حمایت و پشتیبانی کرد.

کد خبر 386833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.