انیمیش سازی با وسایل ساده

امیرحسین علیمراد مدرس کارگاه انیمیشن سازی هدف برگزاری این کارگاه را آموزش انیمیشن با وسایل ساده عنوان کرد و گفت‌: انیمیشن سازی هزینه بالایی دارد و در این کارگاه به علاقه مندان آموزش دادیم تا با وسایلی ساده انیمیشن بسازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارگاره سه روزه انیمیشن با امیرحسین علیمراد  شامل تکنیک های استاپ موشن، کات اوت و ۲D در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

امیرحسین علیمراد استاد این کارگاه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: در این سه روز بچه ها کلیتی از انیمیشن دو بعدی و عروسکی را آموزش دیدند که تلاش شد با این آموزش ها، آنها آشنایی های لازم با این سبک انیمیشن را پیدا و علاقه خودشان را شناسایی کنند تا در آینده بتوانند با استفاده از منابع دیگر، مسیر خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: رویکرد این کارگاه به نحوی بود که بتوانیم با ساده ترین شیوه و وسایل، انیمیشن بسازیم چرا که امروزه انیمیشن سازی، هزینه بسیار بالایی دارد؛ حتی برای یک فیلم کوتاه انیمیشنی، یا باید هزینه بالای شخصی صرف شود و یا با تهیه کننده ها قرداد بست؛ برای کسانی که علاقمند به ساخت فیلم های انیمیشن هستند و سابقه بالا یا حرفه ای ندارند، این امر به سختی محقق می شود. در این کارگاه تلاش شد تا با تکنیک های ساده مثل ۲D و با وسایل ساده مثل گوشی موبایل و عروسک های ساده بتوانند تجربه هایی کسب و شروع به تولید فیلم انیمیشن کنند.

این انیمیشن ساز اظهار کرد: سطح عمومی شرکت کننده ها در این کارگاه، در حد مقدماتی بود؛ اصلا هدف این کارگاه هم نیز پرداخت به مقدمات بود و اولین باری بود که با مراحل ساخت انیمیشن آشنا می شدند.

وی پیرامون حمایت شرکت کنندگان پس از اتمام کارگاه گفت: از اینکه جشنواره ای که برگزار کننده این کارگاه بود، حمایتی از شرکت کنندگان خواهد کرد یا نه اطلاعی ندارم اما اساس این کارگاه بر پایه این بود که بچه ها حتی اگر از سمت ارگان یا شخص خاصی هم حمایت نشدند، بتوانند به صورت مستقل، فیلم تولید کنند؛ حتی بر اساس علایق شخصی خودشان بتوانند در جاهایی مثل شبکه های مجازی و صفحه های شخصی خودشان، آثارشان را منتشر کنند.

کد خبر 386828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.