کشف بیش از یک تُن مواد مخدر/ روانشناس قلابی دستگیر شد

کشف یک تُن و ۱۸۳ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه با اشرار، کمبود ۱۵ هزار معلم در اصفهان، راه اندازی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و ماجرای اغفال زنان بدست روانشناس قلابی را در آخرین بسته خبری اجتماعی مردادماه بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلیس مردی که خود را مشاور و روانشناس معرفی و پس از تعرض به زنان از آنها اخاذی می‌کرد،  دستگیر کرد.‌

وی در بازجویی ها گفته است: با گوشی تلفن همراهم به‌صورت اتفاقی شماره می‌گرفتم. اگر زن جوانی پشت خط بود، با او صحبت می‌کردم اما اگر مرد بود تماس را قطع می‌کردم.

به دروغ خودم را مشاور، روانشناس و روانکاو معرفی و اعتمادشان را جلب می‌کردم سپس از آنها می‌خواستم برای مشاوره بیشتر به مرکز خیریه‌ام بیایند.

اما مرکز خیریه‌ای در کار نبود، من خانه‌ای را اجاره کرده بودم و آنها را به خانه می‌بردم. بعد از آزار و اذیت دختران و زنان جوان، بدون آنکه آنها متوجه شوند فیلم می‌گرفتم.

بعد هم تهدید می‌کردم که اگر به من پول و طلا ندهند عکس و فیلم‌هایشان را در فضای مجازی منتشر خواهم کرد.

وی در ادامه اعترافاتش افزود: به سوژه‌هایم می‌گفتم که شما افسردگی دارید و برای از بین رفتن این افسردگی و استرس باید انرژی درمانی شوید. به آنها می‌گفتم طلا انرژی مثبت دارد و هر چه طلا داخل خانه دارید داخل کیسه‌ای گذاشته و به پارکی در نزدیکی خانه‌تان بروید. راه رفتن با طلا داخل پارک باعث انرژی مثبت و از بین رفتن استرس و افسردگی می‌شود. آنها هم کاری را که گفته بودم انجام می‌دادند.

به آنها می‌گفتم آدرس محلی را که هستید به من بدهید تا از دور ببینم انرژی‌های منفی از بدنتان خارج شده است یا نه. آنها هم طبق خواسته‌ام آدرس پارک را می‌دادند و من با چاقو به سراغشان می‌رفتم و طلاها را از آنها سرقت می‌کردم. مالباخته‌هایی که در پارک از آنها سرقت کرده بودم از من شکایت کردند و پلیس هم مرا دستگیر کرد.

کسری ۱۵ هزار معلم در استان اصفهان

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: امسال ۳۴۳۰ نفر و سال بعد ۳۵۶۹ نفر در آموزش و پرورش استان اصفهان بازنشسته خواهند شد و محاسبات نشان می‌دهد که ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر کسری نیرو در این بخش در استان اصفهان وجود دارد.

هر خانه یک پایگاه سلامت برای ۲۰میلیون خانوار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت خبر داد. این طرح در راستای تقدم درمان سرپایی بر بستری و پیشگیری بر درمان بزودی در سرای محله‌ها و مراکز بهداشت سراسر کشور اجرا خواهد شد.

بر اساس این برنامه در هر خانواده یک سفیر سلامت خانوار(فردی داوطلب با حداقل ۸ کلاس سواد خواندن و نوشتن) در دوره‌های آموزش حضوری و مجازی خودمراقبتی شرکت کرده و مسئولیت مراقبت سلامت خود، خانواده و جامعه را برعهده می‌گیرند.

 سعید نمکی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را از جمله طرح‌های در دست اقدام وزارت بهداشت برشمرد و گفت: از روز اول که سکان وزارت بهداشت را در دست گرفتم قول دادم در جهت اجتماعی شدن سلامت، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را راه‌اندازی کنم چرا که طبق برآوردها ۶۵ تا ۸۵ درصد تمام مراقبت‌ها از جنس خودمراقبتی است و با آموزش خودمراقبتی به مردم می‌توان از ۱۵ تا ۳۵ درصد بیماری‌های مزمن پیشگیری کرد.

کشف بیش از یک تن و ۱۸۳کیلو مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط اعضای یک باند از مناطق مرزی به شهرستان های " ایرانشهر" و "خاش" دست یافتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس با کنترل تحرکات اعضای این باند سرانجام روز گذشته تیمی از اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین موادمخدر در محور"ایرانشهر-بمپور"بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از طی مسافتی به راننده خودروها دستور ایست دادند که سرنشینان خودروها به سمت ماموران انتظامی تیراندازی کردند که با آتش پرحجم پلیس مواجه شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این عملیات، با اقدام ضربتی جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۲ سوداگر مرگ به هلاکت رسیده و یک قاچاقچی نیز دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز متوقف شد.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، ۵۹۳کیلو و ۹۲۵ گرم تریاک به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در ادامه این عملیات، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خاش با تیم دیگری از اعضای این باند که قصد جابه جایی موادافیونی به خارج از استان را داشتند، درگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات مسلحانه علاوه بر دستگیری ۲ قاچاقچی، از خودروی آنها ۵۰۴ کیلو  و ۵۰۰ گرم تریاک، ۶۴ کیلو و ۴۶۴گرم حشیش و ۲۱ کیلو و ۱۰۰گرم انواع دیگر مواد افیونی به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری، مقادیری مهمات و ۲۵ عدد کارت سوخت کشف شد.

کد خبر 386770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.