اگر کسی را جایگزین خاتمی کنیم جامعه نخواهد پذیرفت

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

اگر کسی را جایگزین خاتمی کنیم جامعه نخواهد پذیرفت

عبدالله ناصری مشاور سیدمحمد خاتمی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: هیچ وقت آقای خاتمی خودش را به عنوان رهبر جبهه اصلاحات اعلام نکرده است. واقعیت تحزب در کشور ما اینگونه است که بحث کاریزما  در کنار روند کنشگری حزبی پررنگ می‌شود.

من معتقدم که اگر دوستان اصلاح‌طلب یا در شورای سیاست‌گذاری، شورای هماهنگی و دیگر بزرگان جبهه اصلاحات، هر نسخه شورایی یا بدیلی را ارائه بدهند، حتما هسته اصلی اصلاحات آن را خواهد پذیرفت، اما بعید می‌دانم با توجه به ارزیابی جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان از شخص آقای خاتمی و تاثیرگذاری ایشان بتوان از این واقعیت چشم بست و این واقعیت را ندید که رهبری جبهه اصلاحات با آقای خاتمی است و این رهبری را جامعه مخاطب اصلاح طلبان انتخاب کرده است نه شخص آقای خاتمی.

در برجام، رفراندوم می توانست محل رجوع باشد

حسین میرمحمد صادقی، سخنگوی پیشین قوه قضاییه و معاون قوانین مجلس، با بیان اینکه اصل مربوط به برگزاری همه‌پرسی تنها اصل مهجور مانده در قانون اساسی نیست گفت: علاوه بر اصل مربوط به مراجعه به آراء عمومی، اصول دیگری از قانون اساسی هستند که دچار مهجوریت شده که باید در مورد تمامی این اصول نسبت به اجرایی شدن آنها حساسیت نشان داده و در صورت لزوم با تصویب قوانین عادی زمینه اجرای آن‌ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در اصل مربوط به برگزاری رفراندوم قید مربوط به اجرای این اصل در موارد بسیار مهم ذکر شده است، افزود: بر اساس این موضوع در اجرای اصل مراجعه به آرا عمومی باید از نگاه افراطی یا تفریطی پرهیز شود.

معاون قوانین مجلس درباره مصادیق برگزاری رفراندوم در ایران که می توانسته کارگشا باشد، گفت: در مواردی از قبیل برجام که امروز بحث های زیادی درباره آن مطرح است به طوریکه موافقان آن را فتح الفتوح می دانند و مخالفان بعد از روی کار آمدن ترامپ آن را کاملا به ضرر منافع ملی عنوان می کنند رفراندوم می توانست محل رجوع باشد.

بازداشت دو نماینده مجلس

محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره خبر بازداشت دو تن از نمایندگان در خصوص دست داشتن در تخلفات بازار خودرو گفت: در یکی از سایت‌ها خبری را درباره بازداشت نمایندگان مشاهده کردم اما مشخص نبود که منبع خبر از کجا است. وی خاطرنشان کرد: آخرین جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان روز دوشنبه تشکیل شد و در آنجا هیچ گزارشی مبنی بر بازداشت نمایندگان مجلس ارائه نشد.سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: هیئت رئیسه هم تاکنون مطلب و یا عنوانی در خصوص بازداشت نمایندگان ارائه نداده است.

ایران تنها نیست

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور در صنایع وابسته سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بندرعباس از بخش‌های مختلف طراحی، تولید توانمندی‌های این صنعت در ساخت تجهیزات پیشرفته دریایی بازدید کرد.

دریادار تنگسیری در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از عملکرد سازمان صنایع دریایی اظهار داشت: اکنون به دستان توانمند متخصصان صنعت دفاعی کشور ، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی ساخته می شود؛ در حالی که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، شرایط به گونه‌ای بود که توانایی و حتی اجازه ساخت کوچکترین تجهیزات نظامی را نداشتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا و منطقه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها نیست و ملت های آزادیخواه با تأمل در گفتمان انقلاب اسلامی، مسیر انقلاب را روشن و از ایران حمایت می‌کنند.

وزیر اطلاعات: اسرائیل، امروز توان مقابله با ایران را ندارد

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دیدار مردمی به مناسبت عید غدیر، اظهار کرد: بیانات حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه ریل حرکت انقلاب اسلامی ماست. وی خاطرنشان کرد: حکمت‌هایی که از رهنمودهای رهبر عزیز و سربلندمان می‌تراود ریشه در نهج البلاغه مولا علی (ع) و احادیث ائمه اطهار (ع) دارد.

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی به رهنمودهای حضرت علی(ع) تاسی کرده و عزتی که امروز داریم از مکتب مولا علی (ع) داریم.

علوی ادامه داد: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با آموزه های مولاعلی (ع) در نهج البلاغه ، نه تنها نگذاشته دشمن به خانه اش نزدیک شود، بلکه سنگرهای خط مقاومت خودش را کنار مرزهای دشمن مستقر کرده است و اسرائیل که خود را افسانه شکست ناپذیری می دانست، امروز توان مقابله با ایران را ندارد.

اگر مقابل تخریب هاشمی و خاتمی سکوت نمی‌شد کار به اینجا نمی‌رسید

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید گفت: امروز مشاهده می‌کنیم فرد را تخریب می‌کنند، اما می‌گوییم که طبق اخلاق و موازین اسلامی شما سکوت کنید! این چه سکوتی است؟ کدام اخلاق اسلامی این را گفته است

وی ادامه داد: چنین وضعیتی را برای مرحوم هاشمی ایجاد کردند و جالب است که آن زمان اهداف بلندمدت مدنظر بود، اما امروز اهداف کوتاه مدنظر افراد است و کسانی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند نمی‌دانند که با این کار چه بلایی سر سرمایه‌های اجتماعی هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌آورند.

میرزایی افزود: همه افراد که معصوم نیستند اشتباهاتی هم دارند و باید این را بپذیریم. گاهی اوقات افراد اشتباهی هم نمی‌کنند، اما اصرار داریم بگویم اشتباه کرده است!

این نماینده مجلس گفت: در این سال‌ها چه رفتاری با سید محمدخاتمی شد؟ چه رفتاری با آیت الله صانعی شد؟ همه سکوت کردند و در برابر تخریب‌ها کلامی به زبان نیاورند. هم آقای یزدی و هم آقای آملی لاریجانی سکوت کردند! چندبار مطلب علیه آیت الله هاشمی گفته شد و این عزیران سکوت کردند.

وی افزود: اگر زمانی که علیه افرادی مانند آقای هاشمی، خاتمی و دیگران حرف‌هایی زده شد، سکوت صورت نمی‌گرفت امروز کار به اینجا نمی‌رسید. امروز هم این افراد مسئولیت اجرایی ندارند که بگوییم پاسخ ندهند زیرا به صلاح کشور نیست، امروز مسئولیت ستادی دارند و بد نیست مردم درباره سلایق، علایق و سطح سواد آنان اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 386765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.