۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر فوت کردند.

به گزارش ایمنا، علیرضا رفیعی پور در نشست با کارکنان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پنج نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان به دلیل مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو فوت کردند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم با کنترل و ریشه کنی بیماری تب کریمه کنگو رعایت مسائل بهداشتی از جمله عدم استفاده از گوشت کشتارگاه‌های غیر مجاز بین راهی در اولویت داشته باشند.

رفیعی‌پور گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شامل تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و آبله سال ۹۷ به نسبت مدت مشابه سال ۹۶ بین ۳۵ تا ۷۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سالانه ۸ میلیون کیلوگرم انواع فرآورده دامی فاسد از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل از سطح بازار استان‌های مختلف کشور جمع آوری و معدوم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ناظر بهداشتی و شرعی کار نحوه کشتار و توزیع فرآورده‌های دامی را انجام می‌دهند.

رفیعی پور تصریح کرد: ۲۲۰ میلیون دلار ارز برای تامین اقلام مورد نیاز از جمله دارو و واکسن، نهاده‌های دامی، ریزمغذی ها، ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز دام و طیور ثبت سفارش و تامین شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان دامپزشکی، وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان استخدامی و مدیریت برنامه و بودجه مجوز استخدام ۳۵۰۰ نفر در بدنه ادارات دامپزشکی استان‌ها با اولویت استان‌های کمتر برخوردار اخذ شده است.

کد خبر 386760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.