بهبود وضعیت فضای سبز شهری اردکان

اردکان_ شهردار اردکان گفت: طرح مطالعاتی گیاهان مناسب با نیاز اندک به آب، انتقال آب شیرین به بلوار آیت‌الله شهید بهشتی (ره) و تأمین برق آن از طرح‌های این شهرداری برای بهبود وضعیت فضای سبز شهری است.

به گزارش ایمنا، اباذر غفوری با تأکید بر ضرورت توسعه فضای سبز شهری، اظهار کرد: رشد سریع شهرها در ابعاد مختلف یکی از عوامل مؤثر در تخریب محیط‌زیست است در چنین شرایطی کاشت و نگهداری درختان و ایجاد فضاهای سبز شهری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان اهمیت بسزایی دارد.  

وی با اشاره به صنعتی شدن شهر، نگاه آینده‌نگرانه و برنامه‌ریزی عالمانه نسبت به فضای سبز را ضروری دانست و افزود: بدون شک طراحی‌های امروز ما نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده فضای سبز شهری خواهد داشت و باید با همراهی همه دلسوزان و صاحب‌نظران به ارتقاء سطح کیفی و کمی زندگی همشهریان فکر کنیم.

شهردار اردکان به کمبود آب و منابع آبی اشاره کرد و ادامه داد: کمبود منابع آبی در استان و شهرستان ملموس و مشهود است و این مسئله مهم و حیاتی را نباید نادیده گرفت، چراکه اگر آب کافی و مناسب نباشد فضای سبزی هم وجود ندارد.

غفوری خاطر نشان کرد: استفاده از روش‌های نوین در طراحی و آبیاری فضای سبز ضروری است و باید جزو تصمیمات اصلی مدیران شهری باشد، امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند و اجرای کامل برنامه‌ها توسط واحد فضای سبز شهرداری این مسئله به سرانجام برسد.

وی از تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد فضای سبز بلوارهای کوثر، کشاورز، دکتر داوری، غدیر و بلوار جنب مسکن مهر خبر داد و افزود: طرح مطالعاتی گیاهان مناسب با نیاز اندک به آب، انتقال آب شیرین به بلوار آیت‌الله شهید بهشتی (ره) و تأمین برق آن و احداث گلخانه تحقیقاتی از طرح‌های این شهرداری برای بهبود وضعیت فضای سبز شهری است.

کد خبر 386739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.