معرفی نسل جدید لپ تاپ‌ "DEL"با پردازنده‌ نسل دهم

شرکت "DELL"، آخرین نسل از اولترابوک‌های محبوب XPS ۱۳ را با پردازنده‌های نسل دهم کومت ‌لیک اینتل، پنل تصویری ۴K، بدنه‌ آلومینیومی و پورت‌های تاندربولت به‌روزرسانی کرد.

به گزارش ایمنا، اولترابوک‌های محبوب DELL XPS ۱۳ با جدیدترین پردازنده‌های اینتل به‌روزرسانی شد. تمام لپ‌تاپ‌های ۱۳.۳ اینچی جدید شرکت دل، ابتدا با پردازنده‌های چهار هسته‌ای عرضه خواهد شد و از ماه اکتبر مدل‌های مجهز به پردازنده‌های رده‌ بالای هشت هسته‌ای را نیز شاهد خواهیم بود.

سری XPS ۱۳  دل که از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های ۱۳.۳ اینچ بازار محسوب می‌شود، تاریخچه‌ای طولانی از تکامل را در کارنامه خود شاهد بوده است و اکنون مدل جدید XPS ۷۳۹۰ به ‌طور کامل از درون و بیرون بازطراحی شده است. تمام دستگاه‌های این سری دارای بدنه‌ آلومینیومی ماشین‌کاری شده است که در بخش استراحتگاه دست، از الیاف کامپوزیت یا فایبرگلاس بهره برده و کاملاً از نسل‌های قبلی خود متمایز است.

از دیگر مشخصات متمایز لپ‌تاپ‌های XPS ۱۳ جدید می‌توان به وزن سبک ۱.۱۶ و ۱.۲۳ کیلوگرمی و ضخامت ۷.۸ الی ۱۱.۶ میلی‌متری اشاره کرد که آن‌ها را در زمره‌ باریک‌ترین و سبک‌ترین نوت‌بوک‌های بازار قرار می‌دهد. لپ‌تاپ‌های جدید XPS ۱۳ مجهز به پنل تصویر ۱۳٫۳ اینچ با حاشیه‌های باریک بوده که نسبت نمایشگر به بدنه‌ آن‌ها معادل ۸۰.۷ درصد است. این پنل‌ها دارای رزولوشن ۱۹۲۰*۱۲۰۰ یا ۳۸۴۰* ۲۴۰۰ با سطح روشنایی ۴۰۰ نیت است که در برخی مدل‌های خاص از Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ‌های جدید XPS ۱۳ همگی مجهز به نسل دهم پردازنده‌های Core اینتل با نام کامت‌لیک است. این پردازنده‌ها با سامانه‌ای کاملاً جدید خنک‌کاری خواهد شد که شامل دو عدد فن، یک محفظه‌ فوق باریک تبخیر و روکش حرارتی GORE است تا عملکرد پایدار پردازنده در پردازش‌های سنگین را تضمین کند.

سری XPS ۱۳ ۷۳۹۰ در زمینه‌ی پورت‌ها و امکانات ارتباطی دارای تنوع خوبی شامل وای‌فای بی‌سیم Killer AX۱۶۵۰ Wi-Fi ۶، کنترلر بلوتوث ۵، دو عدد پورت تاندربولت ۳، شکاف کارت حافظه‌ میکرو اس‌دی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. از لحاظ امکانات مولتی‌مدیا، این لپ‌تاپ‌ها مجهز به دو عدد اسپیکر ۲ واتی بوده که با همکاری Waves MaxxAudio  طراحی شده است. زمان عرضه‌ لپ‌تاپ‌های Dell XPS ۱۳ جدید با پردازنده‌های چهار هسته‌ای از ۲۷ اوت و شروع قیمت از ۸۹۹ دلار خواهد بود.

منبع: زومیت

کد خبر 386738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.