واگذاری محور اصلی اجرای دولت الکترونیک به بخش خصوصی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: قصد داریم محور اصلی اجرای پروژه های دولت الکترونیک را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این یک اصل برای معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب درویشی صبح امروز پنج شنبه_۳۱ مردادماه_ در نشستی خبری اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداری اصفهان است و فعالیت‌ها در این زمینه با جدیت تمام و سرعت قابل توجهی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه موضوعات مربوط به توسعه خدمات الکترونیکی دولت از دهه ۸۰ و توسط دولت وقت مطرح شد، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن به توسعه خدمات الکترونیکی دولت توجه ویژه ای کرد. باید همه دستگاه‌های دولتی به سمت الکترونیکی کردن خدمات خود برای بهبود کیفیت و کمیت آنها بروند.

درویشی ادامه داد: سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای اداری، شورای عالی فضای مجازی و هیات دولت بر لزوم توسعه خدمات الکترونیکی دولت تاکید می کند.

وی اضافه کرد: احیا و فعال کردن کارگروه توسعه دولت الکترونیک یکی از مهم ترین وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان است و استاندار به عنوان رئیس اصلی این کارگروه در جلسات اصلی حضور دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان تصریح کرد: کمیته تخصصی خدمات الکترونیک یکی از مهم‌ترین کمیته‌های کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان اصفهان است که در حوزه های مختلفی همچون آموزش مدیران و تبدیل خدمات سنتی به الکترونیکی فعالیت می کند. این کمیته طی جلسات متعدد به چندین پروژه مختلف در راستای توسعه خدمات الکترونیک در استان اصفهان رسیده است و مهم ترین این پروژه ها، سیستم استعلام میان دستگاه‌ها است.

شهرداری اصفهان زیرساخت‌های خوبی برای خدمات الکترونیک ایجاد کرده‌است

درویشی افزود: قصد داریم محور اصلی اجرای پروژه های دولت الکترونیک را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این یک اصل برای معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری اصفهان است. از تمامی صاحبان ایده و شرکت‌های فعال در حوزه خدمات الکترونیک دعوت کرده ایم که با مساعدت نظام اداری استان این نظام را از تنبلی خارج کرده و پیچ و خم‌های دریافت خدمات برای مردم را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم از سیستم ها و اطلاعاتی که در نظام اداری در دست داریم به خوبی استفاده کنی، اضافه کرد: امنیت زیرساخت‌ها و شبکه های اطلاعاتی استان اصفهان نیز توسط کمیته امنیت اطلاعات این کارگروه تامین می شود و وظیفه مدیریت این کمیته به عهده مرکز راهبری افتا (انجمن امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) در این استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کمیته‌های فعال و مهم کارگروه توسعه خدمات الکترونیک استان اصفهان، کمیته "زیرساخت" است که مسئولیت مدیریت آن بر عهده سازمان مقررات رادیویی و ارتباطات زیر ساخت بوده و مهم ترین وظیفه آن توسعه خطوط پوششی تلفن همراه و تلفن ثابت در سراسر شهرها و روستاهای استان اصفهان است.

درویشی با بیان اینکه یکی دیگر از کمیته های مهم و کاربردی کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی دولت در اصفهان، کمیته شهر هوشمند است، افزود: شهرداری اصفهان آمادگی و زیرساخت‌های خوبی برای ارائه خدمات الکترونیک ایجاد کرده و باید خدمات متنوع شهرداری به صورت کاملا الکترونیکی به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به تاثیر توسعه خدمات دولت الکترونیک در کاهش میزان فساد در دستگاه‌های مختلف دولتی و اداری، اضافه کرد: مسئولیت مدیریت کمیته شهر هوشمند بر عهده دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان است. در حقیقت شهر هوشمند به یک پلت فرم دقیق نیاز دارد و پروژه های کوچک و بزرگی در این حوزه در حال اجرا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از کمیته‌های کارگروه توسعه خدمات الکترونیک دولت، کمیته ارزیابی و توسعه منابع است که مسئولیت مدیریت آن بر عهده سازمان برنامه و مدیریت منابع استان اصفهان است. این سازمان بر تحقق خدمات دولت الکترونیک در این کمیته نظارت می کند.

درویشی ادامه داد: زیرساخت‌های الکترونیکی مناسبی در اصفهان وجود دارد و به عنوان دومین استان برخوردار از زیر ساخت های فناوری مناسب در کشور پس از تهران شناخته می شود. دستگاه های دولتی و اداری باید به این باور برسند که خدمات الکترونیک شرایط بهتری را برای کشور به همراه می آورد.

هیچ کس از طریق روابط ناسالم وارد سیستم استانداری اصفهان نمی‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر چگونگی تایید صلاحیت بخش خصوصی برای دسترسی به اطلاعات سامانه‌های محرمانه و وضعیت امنیت اطلاعات در دستگاه‌های زیرساخت های فناوری گفت: اعتماد به بخش خصوصی برای واگذاری پروژه های دولت الکترونیک مشروط به تایید صلاحیت این بخش توسط کمیته امنیت اطلاعات و فضای سایبری کارگروه است و پروتکل های امنیتی و فناوری مخصوصی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان اینکه جذب نیروهای جدید در استانداری اصفهان در چارچوب سازمان اداری استخدامی کشور صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: هیچ کس و تحت هیچ شرایطی قادر نخواهد بود که از طریق روابط ناسالم در دستگاه های دولتی وارد سیستم استانداری اصفهان بشود.

درویشی یادآور شد: از سال ۱۳۹۱ هیچ گونه مجوز استخدامی برای استانداری اصفهان از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استانداری اصفهان برای حل مشکلات آموزش و پرورش از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست ویژه کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان افزود: بر اساس آمار سه هزار و ۴۳۰ نفر از شاغلان آموزش و پرورش استان اصفهان باید در سال ۱۳۹۸ بازنشسته شوند و این آمار در سال آینده به سه هزار و ۵۶۳ نفر افزایش خواهد یافت. همچنین ۷۳۳ نفر از داوطلبان آزمون دانشگاه فرهنگیان در سال آینده وارد سیستم آموزش و پرورش استان اصفهان می شوند و بر این اساس آموزش و پرورش استان اصفهان به ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر نیروی جدید برای بکارگیری نیاز دارد.

وی اضافه کرد: کمبود نیروی آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفهان در سال‌جاری از طریق به‌کارگیری دو هزار و ۶۳۰ نفر خریدخدمات، ۸۶۷ نفر دانشگاه فرهنگیان، یک‌هزار و ۶۶۸ نفر حق التدریس، یک‌هزار و ۱۵۲ نفر تدریس عوامل اجرایی، هفت هزار و ۷۵۶ نفر حق التدریس شاغلان و بازنشستگان، ۲۹۶ نفر برون سپاری و ۸۷۴ نفر تعدیل عوامل اجرایی جبران شده است.

کد خبر 386728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.