رونمایی از نیم‌تنه ابوعلی سینا در همدان

شهردار همدان گفت: نیم‌تنه ابوعلی سینا که سفارش طراحی و ساخت آن در بنیاد بوعلی‌سینا انجام شده است در معابر و مراکز علمی و پژوهشی در داخل و خارج از کشور نصب خواهد شد.

عباس صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای دفاع از هویت ایرانی شیخ‌الرئیس و معرفی جهانی این فیلسوف و بنا به مصوبه هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا، کار طراحی نیم‌تنه‌ای از شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا بر اساس تصویر مصوب انجمن آثار ملی در سال ۱۳۲۴ خورشیدی، در دستور کار قرار گرفت و توسط استاد "هادی عرب‌نرمی" از مجسمه‌سازان نامدار کشور ساخته شد.

وی از نصب این نیم تنه در خارج از کشور با هماهنگی و حمایت مالی وزارتخانه‌های امور خارجه، علوم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و افزود: نمونه‌ای از این نیم‌تنه در ورودی دانشگاه همدان و یکی از میادین شهر نصب شود.

شهردار همدان تصریح کرد: نیم‌تنه ابوعلی سینا به طول ۱۲۰ سانتی‌متر و با گرایش کلاسیک ساخته شده و در ساخت آن بافتی ایجاد شده که بر جوانی ابن‌سینا تأکید دارد.

بر اساس این گزارش، آیین ادای احترام به مقام شامخ ابن‌سینا، شامگاه پنج‌شنبه_ ۳۱ مرداد_ از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در آرامگاه این حکیم نامدار ایرانی برگزار می‌شود.

کد خبر 386720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.