صندوق جواهرات کشف نشده در قلب یک کلانشهر

در یکی از جنگل‌های شنژن چین کتابخانه‌ای شبیه به یک معبد ساخته شده است که دوستداران کتاب را از طریق پلکانی عظیم و مرتفع به سمت کتابخانه هدایت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه جدید که در پارک Xiangmi واقع شده است به وسیله پلکانی بسیار طولانی و مرتفع در فضایی سرسبز و پوشیده از شیشه احاطه شده است. این کتابخانه توسط گروهی از معماران بین‌المللی طراحی شده است و به عنوان یک کتابخانه و مرکزی برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروژه احداث کتابخانه علوم شنژن، واقع در منطقه مسکونی فوتیان شنژن، در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و این کتابخانه مساحتی برابر با هزار و ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داد. پارک Xiangmi که به مدت ۳۵ سال از توسعه شهری در امان مانده بود، شامل یک باغ بزرگ لیچی ( میوه‌ای گرمسیری در چین) روی یک تپه، حوضچه‌های ماهی، یک بازار گل و تنوعی غنی از گیاهان و جانوران بومی  است.

معماران این منطقه را به یک "صندوق جواهرات کشف نشده در قلب یک کلانشهر" تشبیه کرده‌اند و در نتیجه تصمیم گرفته‌اند تا جایی که امکان دارد محیط‌زیست طبیعی آن را حفظ کنند. دوستداران کتاب با بازدید از این کتابخانه، حس معلق بودن در هوا را تجربه می‌کنند که این تجربه از هر طبقه ساختمان به طبقه دیگر متفاوت است. در طبقات پایین‌تر دوستداران کتاب به جنگل و درختان نزدک‌ترند و خود را در فضایی دنج و سرسبز احساس می‌کنند، در حالی‌که در طبقات بالاتر چشم‌اندازهای شهری، مردم را بیشتر به سوی خود جذب می‌کند.

کتابخانه مرتفع شنژن، علاوه بر بخش‌ها و غرفه‌های مربوط به حفظ و نگهداری کتاب‌ها شامل اتاقی برای برگزاری جلسات، فضایی برای مطالعه، بالکن‌های متعدد و دفاتر اداری نیز هست.

کد خبر 386705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.