کشف ۵۸۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق در لنجان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنجان از کشف و ضبط ۵۸۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، روح الله کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، چوب و زغال بلوط را یکی از بهترین انواع زغال‌ها دانست و اظهار کرد: قطع و حمل درختان جنگلی بدون مجوز جرم بوده و بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع کشور حمل چوب و زغال جنگلی با حاملان اینگونه محموله‌های فاقد پروانه حمل برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تهیه زغال و قاچاق چوب درختان بلوط از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی به شمار می‌آید از این رو اداره منابع طبیعی شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به برخورد قانونی با قاچاقچیان چوب و زغال جنگلی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنجان از کشف وضبط ۵۸۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: فرد متخلف از استان همجوار اقدام به حمل چوب  بلوط به صورت غیرمجاز کرده که در زمان انتقال به شهرستان لنجان خودرو وی توسط نیروی انتظامی شهرستان متوقف و پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

وی همچنین از اطفاء حریق در مراتع کلیشادرخ و رکن آباد خبر داد و گفت: بر اثر حریق رخ داده حدود ۱۸ هکتار از مراتع شهرستان لنجان طعمه حریق شد و متاسفانه خسارت زیادی به منابع طبیعی این شهرستان وارد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: گردشگران و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی از برافروختن آتش در سطح مراتع و رویشگاه‌های جنگلی شهرستان خودداری کنند، چرا که عدم توجه به این موضوع می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای ملی بوده و همه مردم باید در این زمینه احساس تکلیف کنند، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه قطع درختان جنگلی، حمل چوب  و زغال، حریق و تخریب عرصه‌های منابع طبیعی می‌توانند با کد ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تماس گرفته و ما را در حفاظت از منابع خدادادی یاری کنند.

کد خبر 386702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.