پارک مرکزی هوشی‌مین؛ نماد زندگی پایدار

در شهر هوشی‌مین، بزرگ‌ترین شهر ویتنام، پارکی مرکزی احداث خواهد شد که در آن درختان مصنوعی با تولید انرژی، پایداری را برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی بین‌المللی که بین معماران سراسر جهان برای طراحی پارک مرکزی هوشی‌مین برگزار شد، گروهی از معماران اهل سیدنی با همکاری گروهی از معماران استرالیایی بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

معماران پارک مرکزی شهر هوشی‌مین، که در مکان سابق اولین ایستگاه قطار قاره آسیا واقع خواهد شد، برای ادای احترام به میراث صنعتی این پارک، گذرگاه‌هایی را بر فراز ریل‌های راه‌آهن قرن نوزدهم بنا خواهند کرد.

در محوطه این پارک، علاوه ‌بر نمادهای تاریخی، درختانی مصنوعی ساخته خواهد شد که سایبان مورد نیاز برای بازدیدکنندگان را فراهم می‌آورد، آب را جمع آوری می‌کند، به تولید انرژی خورشیدی کمک شایانی می‌کند، آب آشامیدنی و آب مورد نیاز برای شیرهای آتش‌نشانی را تامین می‌کند و در نتیجه منجر به زندگی پایدار برای ساکنان شهر می‌شود.

پارک مرکزی هوشی‌مین که در منطقه یک شهر واقع خواهد شد، جایگزین پارک کنونی، به نام "پارک ۲۳ سپتامبر" می‌شود. پارک جدید علاوه بر حفظ ظاهر سرسبز خود، بخش‌های جدیدی نظیر باغ‌های پر از مجسمه، گالری‌های هنری متعدد، سازه‌هایی برای جمع‌آوری آب، پاویون‌هایی برای اجرای موسیقی وتئاتر، یک پیست اسکیت و زمین‌های بازی را نیز در بر خواهد گرفت.

با توجه به این‌که فضایی که پارک مرکزی قرار است در آن احداث شود در زمان‌های خیلی دور به اولین ایستگاه قطار قاره آسیا اختصاص داده شده بود، طراحان در نظر دارند این پارک را از طریق سازه‌هایی فولادی به ایستگاه متروی همجوار وصل کنند تا تاریخ حمل‌و نقل منطقه مورد نظر را زنده نگه دارند.

کد خبر 386689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.