اختصاص ۶۲.۵ درصد بودجه شهرداری شهرکرد به طرح‌های عمرانی

شهرکرد_شهردار شهرکرد با بیان اینکه از ۱۶۸ میلیارد تومان بودجه سال ۹۸ شهرداری شهرکرد حدود ۶۲.۵ درصد آن هزینه‌های عمرانی و مابقی هزینه‌های جاری هستند، گفت: اعتقاد داریم شهرداری‌ها یک نهاد صرفا خدماتی نیستند بلکه یک نهاد مدنی-اجتماعی هستند که باید در همه عرصه‌های زندگی مردم حضور داشته باشند.

به گزارش ایمنا، نورالله غلامیان اظهار کرد: شهرداری‌ها متفاوت از دستگاه‌های اجرایی هستند، وظیفه شهرداری‌ها در واقع مدیریت درآمد و هزینه است که باید کسب درآمد داشته باشند و هم اینکه بتوانند این درآمدها را به درستی هزینه کنند.

وی با بیان اینکه همه درآمدهای شهرداری از طریق مردم تامین می‌شود که قطعا در این شرایط اقتصادی فشار زیادی بر دوش مردم وارد می‌کند، افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال سهم شهرداری شهرکرد کمتر از یک میلیارد تومان بوده، در صورتی که بودجه شهرداری در سال ۹۸ بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه از ۱۶۸ میلیارد تومان بودجه سال ۹۸ شهرداری شهرکرد حدود ۶۲.۵ درصد آن هزینه‌های عمرانی و مابقی هزینه‌های جاری هستند، ادامه داد: اعتقاد داریم شهرداری‌ها یک نهاد صرفا خدماتی نیستند بلکه یک نهاد مدنی-اجتماعی هستند که باید در همه عرصه‌های زندگی مردم حضور داشته باشند.

غلامیان با بیان اینکه شاید در بحث مدیریت شهری کمتر به حوزه‌های اجتماعی شهرها توجه شده است و بروز بعضی آسیب‌های اجتماعی نیز به همین بی‌توجهی بازمی‌گردد، عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ وظیفه برای شهرداری تعریف شده است که پاسخگویی به نیاز مردم را سخت‌تر می‌کند این در حالی است که قوانین شهرداری حدود ۵۰ سال تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: قوانینی که در شرایط فعلی در حوزه مدیریت شهری وجود دارد، قوانینی کهنه و فرسوده مربوط به ۵۰ سال پیش هستند که قطعا با زندگی امروز مردم هم‌خوانی ندارد.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: توزیع اعتبارات شهری به‌صورت ناعادلانه است و قانون ارزش افزوده باید اصلاح شود تا همه شهروندان بتوانند از این درآمدها به‌صورت برابر بهره‌مند شوند.

غلامیان تصریح کرد: قانون جامع مدیریت شهری چندین سال است که مطرح شده، اما هنوز اجرایی نشده است. از سال ۶۲ و ۶۳ مقرر شد شهرداری‌ها به‌صورت خودکفا عمل کنند و یک لایحه درآمدزایی پایدار برای آن‌ها پیش‌بینی شود، اما تاکنون به این موضوع بها داده نشده است.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری‌ها به‌ویژه در شهری مثل شهرکرد ناپایدار است و در بعضی شهرها با نوسان قیمت مسکن، شهرداری‌ها دچار مشکل می‌شوند، عنوان کرد: در حوزه عمرانی در طول شش سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های عمران شهری در قالب پروژه‌های مختلف انجام شده است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در حوزه شهرسازی بحث منطقه‌بندی و بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهرکرد انجام شد، افزود: در زمینه حمل و نقل و ترافیک، مرکز کنترل ترافیک راه‌اندازی شد.

غلامیان گفت: بافت فرسوده شهرکرد بیش از ۸۶ هکتار است، ۴۰۰ هکتار در غرب شهر در سه محله مهدیه، اشکفتک و چالشتر بافت ناکارآمد شهری وجود دارد به همین سبب اعتبارات خوبی برای عمران و بازآفرینی شهری به شهرکرد اختصاص داده شد و پروژه‌هایی در غرب شهر شروع شد.

کد خبر 386687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.