تاکنون هیچ مورد حیوان آزاری گزارش نشده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوسال گذشته سیاست شهرداری تهران و شرکت ساماندهی مشاغل عقیم‌سازی و سپس رهاسازی سگ‌های بلاصاحب به‌جای کشتن آن‌ها بوده است.

به گزارش ایمنا، زهرا صدراعظم نوری درخصوص انتشار یک فیلم با موضوع رفتار خشونت آمیز با سگ‌ها در کهریزک اظهار کرد: در چند روز گذشته انتشار فیلمی حاوی رفتار خشونت آمیز با سگ های بلا صاحب سبب اعتراض حامیان حقوق حیوانات شده است. این در حالی است که بر اساس اعلام شهرداری تهران این فیلم مربوط به دو سال پیش و قبل از آغاز به کار دوره جدید مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: این رفتار کاملا از نظر ما محکوم است به این دلیل که ما اعتقاد داریم حقوق حیوانات از اهمیت و احترام خاصی برخوردار است و اساسا همه موجوادات زنده دارای حقوق هستند و باید محترم شمرده شوند.بنابراین باید با مسببین این امر برخورد و مجازات شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: جای سوال و تامل است که چرا و با چه هدفی این فیلم در زمان کنونی منتشر شده که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شود.

وی ادامه داد: در دوسال گذشته و با آغاز مدیریت شهری جدید رویکردهای شهرداری تغییر پیدا کرده و شورای شهر نیز با پیگیری های مستمر و تلاش در جهت شفاف سازی و آگاهی رسانی به شهروندان سعی در ریشه کن کردن چنین اقداماتی داشته است.

نوری خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری از زمان آغاز شورای پنجم جمع آوری این حیوانات، نشانه گذاری و عقیم سازی و سپس رها سازی آنها بوده و تاکنون هیچ مورد حیوان آزاری گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: البته در مواردی که حیوان بیمار باشد نیز رسیدگی لازم به عمل می آید تا مبادا شهروندان در معرض خطر قرار گیرند.

کد خبر 386686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.