مسیر تردد دانشگاه آزاد فریدن آسفالت ندارد

فریدن- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن گفت: مهم‌ترین مشکل دانشگاه آزاد اسلامی فریدن نبود آسفالت اطراف دانشگاه و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان این واحد دانشگاهی است. انتظار داریم که نسبت به آسفالت ریزی این جاده تا سال تحصیلی جدید اقدام شود.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال تحصیلی ۹۷-۹۸ نسبت به سال تحصیلی گذشته ۷.۵ درصد افزایش دانشجو داشتیم در حالی که در بهمن ماه همین سال ۱۹۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم و در یک میانگین کلی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ نسبت به سال ۹۶-۹۷ میزان ۵۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم درحالی که اغلب دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی با کاهش دانشجو مواجه بودند.

وی گفت: گرایش دانشجویان این دانشگاه به سمت رشته‌های حقوق، حسابداری و رشته‌های تربیت معلم آموزش و پرورش است، مقطع تحصیلی رشته تربیت معلم در این دانشگاه تا سطح کاردانی است و برای ارتقای آن به سطح کارشناسی درخواست داده‌ایم، ارتقای این رشته از مطالبات جوانان منطقه و از طرفی منبع تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن گفت: جوانان فریدنی از پتانسیل خوبی در زمینه فراگیری علم و دانش برخوردار هستند، بنابراین باید جوابگوی مطالبات آموزشی آن‌ها باشیم تا برای تحصیلات دانشگاهی مجبور نباشند به شهرهای دیگر بروند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌ برای افزایش کیفیت رشته‌های موجود و جذب رشته‌ ارشد حسابداری و حقوق، تربیت معلم و تبدیل سایت دانشگاه به مرکز تحقیقات گیاهان دارویی افق چشم انداز در این دانشگاه است. سرمایه گذاری روی گیاهان داروئی به ویژه فرآوری گیاهان دارویی برای پژوهش مفید است چرا که فقط تولید کافی نیست باید تولید به فرآوری تبدیل شود.

نادری با اشاره به ارزیابی پژوهش در بین دانشجویان، افزود: به دلیل بی‌انگیزگی در دانشگاه‌ها، وضعیت مطلوبی حتی در دانشگاه مرکزی و یا مراکز استان‌ها که از امکانات بیشتری برخوردار هستند، وجود ندارد.

وی گفت: تمرکز سازمان مرکزی به سمت فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی کردن دانشگاه به عنوان بازوهای نظام است که براساس اختصاص بودجه‌ها و تأکید سازمان توسعه فرهنگی و مذهبی در اولویت این دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فریدن در خصوص بهینه سازی منابع دانشگاه و کاهش هزینه‌های غیرضروری از منابع دانشگاه تصریح کرد: صرفه جویی حداکثری و اقتصاد مقاومتی سیاست دانشگاه آزاد اسلامی است که با توجه به کمبود نقدینگی درسطح کلان کشوری باید در کنار کاهش هزینه‌ها درآمد منفعتی داشته باشیم.

وی در خصوص اقدام برای جذب دانشجو، گفت: در گذشته به دلیل وضعیت ضعیف مالی خانواده‌ها، جوانان تمایلی برای تحصیل در دانشگاه آزاد نداشتند و این دانشگاه‌ در بین مردم منطقه جایگاه واقعی نداشت، بنابراین برای جذب دانشجو تصمیم گرفتیم که شهریه تحصیلی دانشجویان به صورت قسط بندی دریافت شود که با این سیاست ۵۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم، هدف ما افزایش ۱۰۰ در صدی دانشجو در سال تحصیلی جدید (۹۸-۹۹) است.

نادری گفت: مهم‌ترین مشکل دانشگاه آزاد اسلامی فریدن نبود آسفالت اطراف دانشگاه و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان این واحد دانشگاهی است، دانشگاه آزاد اسلامی فریدن در ورودی شهر قرار دارد و جاده خاکی زیبنده شهر نیست، انتظار داریم که نسبت به آسفالت ریزی این جاده تا سال تحصیلی جدید اقدام شود.

کد خبر 386669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.