المپیاد سوم به ایستگاه پایانی رسید

سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در حالی با معرفی برگزیدگان به پایان رسید که برای نخستین بار در این مراسم از فیلم های ابوالفضل جلیلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوان شامگاه سه شنبه _۳۰ مرداد ماه_ با حضور ایرج طهماسب، مرضیه برومند، کامبوزیا پرتویی و دیگر اساتید فیلمسازی و علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های  کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم صادق موسوی، مدیر انجمن سینمای جوان اظهار کرد: با توجه به اینکه نسل امروز جلوتر از سن خود حرکت می کنند و شرایط بهتری برایشان فراهم است، پیشرفت خواهند کرد و هنر بهترین راهی است که می توانند برای آینده خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: با تمام مشکلاتی که پیش رویمان است برگزیدگان این المپیاد را  بورسیه خواهیم کرد و تا زمان فارغ التحصیلی پشتیبان شما خواهیم بود.

همچنین حبیب ایل بیگی، مدیر بخش المپیاد جشنواره در این مراسم اظهار کرد:هنگامی که در المپیاد تصمیم گرفته شد بخش ایده هم اضافه شود اطمینان داشتیم که نوجوانان می توانند ایده های خوبی را برای تبدیل به فیلمنامه ارائه دهند که چنین هم شد.مربیان نیز بدون هیچ چشم داشتی کمک کردند تا آنان راه خودرا پیدا کنند و برای ماندگاری در سینما تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه جایزه اصلی این المپیاد در کنار اساتید و کسب تجربه آن ها بوده است، ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد امیدوار کردن بچه ها به آینده است ما تلاش کردیم تا این مسئله را به نوجوانان اثبات کنیم تا از تلاش خود دست نکشند.

پس از اجرای قطعاتی موسیقی توسط هنرمندان نوجوان، نوبت به علیرضا تابش، دبیر جشنواره رسید که با حضور روی صحنه درباره سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: المپیاد سوم نیز به ایستگاه پایانی رسید، یکی دو روزی که در المپیاد حاضر بودم، از چند نفر ۱۶ ساله سوال کردم از آنجایی که دیگر امکان حضور در المپیاد را ندارید، می خواهید چه کار کنید؟ یکی گفت که به دنبال فیلمسازی حرفه ای می روم و فرد دیگری کمی با تردید این پاسخ را به من داد.

تابش افزود: انجمن سینمای جوان و کانون پرورش فکری برای شما جایی است که می توانید پیشرفت کنید و برای ادامه راه فیلمسازی از کمک آن ها استفاده کنید.

وی گفت: در همه کشورهای بزرگ، مسئله نوجوانی بسیار اهمیت دارد. همین جا کارگردانانی هستند که دغدغه مند زندگی خود را وقف نوجوانان کردند. از آن ها برای این که در کنار ما بودند و مثل پدر و مادر به شما کمک کردند تشکر می کنم. المپیاد مثل سنت "استاد شاگردی: است که استادی همه تجربیات خود را به شاگردش می داد.

وی خاطرنشان کرد: همه نوجوانان اینجا عطر و بوی ایران را می دهند، افکار، نظرات، دغدغه ها و عقاید شما برای ما خیلی مهم است و در برنامه های اصلی ما قرار دارد. امیدوارم که المپیاد فیلمسازی آرام آرام به یک نهاد مهم تبدیل شود و بتوانیم جدی تر به مسائل نوجوانان بپردازیم.

بخش فیلم:

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم نیز نوبت به اعلام برگزیدگان شد، هیئت انتخاب بخش فیلم متشکل از حبیب ایل بیگی، محمدرضا کریمی، وحید گلستان، حسین شیخ الاسلامی، سهیلا عسگری، داوود ضامنی، وحید گلستان، سعید پور اسماعیلی و فریده روشن (عضو شورای شهر اصفهان) برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند. 

- مدال برنز این بخش به فیلم کوتاه "گذر زمان" محمد امین فیروزه از تبریز اهدا شد.

- مدال برنز دوم به فیلم کوتاه "بچوک" از عارفه جعفری از میبد اهدا شد.

-مدال نقره به  فیلم کوتاه "در جست و جوی زندگی" ایلیا رمضانی از بوشهر تعلق گرفت.

-مدال نقره دوم نیز به فیلم "دخت و لور" به کارگردانی فاطمه زاهدانی از بندر عباس رسید.

'مدال طلای این دوره از المپیاد در بخش فیلمسازی به انیمیشن "طغیان: به کارگردانی ماژان  کیمیایی از  همدان اهدا شد.

بخش ایده:

-مدال برنز به گروه عبدالله علیمراد برای ایده فیلم "حیات" به نویسندگی سید متین احمدی از خمینی شهر اهدا شد.

'مدال برنز دوم به گروه مرضیه برومند برای ایده فیلم "من استیفن هاوکینگ" نیستم با ایده ای از  ثمین ابولحسنی تعلق گرفت.

-برنز سوم به گروه علی اکبر قاضی نظام برای ایده فیلم "آفرینش هستی" با ایده ای از متینا اکبرزاده رسید.

-چهارمین مدال برنز  به گروه وحید نیکخواه آزاد برای ایده "یک تکه مداد ایده ای" از امین یونسی و شیر تو شیر ایده ای ازثنا ابولحسنی اهدا شد. 

-مدال برنز پنجم به گروه ابوالفضل جلیلی برای فیلم "طرح گلیم:  کیانا صابر  و :خورشید را دیده ایم" با ایده ای از حنانه مرادی رسید.

-مدال نقره مشترک به گروه ایرج طهماسب  برای :ایده فیلم های گاوهای فضایی" و :شیر کاکائو مریخی" اهدا شد.

-  مدال نقره دوم به گروه پوران درخشنده برای ایده فیلم "هایکی پاپ" و "موجهای شادی" روانه بود بر دل های خندان رسید.

پیش از اهدای مدال طلا این بخش علیرضا تابش پشت تریبون قرار گرفت و گفت:سینما برای من مثل قالی زیبایی است که ابوالفضل جلیلی مانند گل وسط این قالی است و ما برای شما هدیه ای داریم و آن رونمایی از مجموعه فیلم های ابوالفضل جلیلی است چنان چه پیشتر در بنیاد سینمایی از آن به شما اهدا خواهد شد.

و پس از آن از مجموعه فیلم های ابوالفضل جلیلی رونمایی شد، جلیلی گفت:تابش اولین مدیر سینمایی است که شخصا به خانه من آمد و از حال و احوال من و دنیای فیلمسازی من پرسید.این فیلم ها شاید حدود ۳۰ سال پیش ساخته شده است و برخی از آنها هیچگاه نمایش داده نشدند و حال بسیار خوشحالم که بالاخره منتشر شد.

مدال طلای بخش ایده نیز به گروه کامبوزیا پرتویی  برای ایده فیلم های دوست عجیب من  با ایده اولیه دختر سیل اثر رکسانا رسولی از اصفهان رسید.

کد خبر 386668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.