ساخت فیلم کودک در روسیه دشوار است

یک کارگردان روسی گفت: بازگشت سرمایه در سینمای کودک کمتر از سینماهای دیگر است. سینمای کودک دارای راستی و درستی است و همه افراد نمی‌توانند در این حیطه فعالیت کنند، مهم‌ترین ویژگی این سینما ویژگی‌های انسانی و اخلاقی آن است و افرادی که دنبال کسب در آمد هستند نباید وارد این سینما شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست نقد و بررسی فیلم روسی "فریاد سکوت" با حضور کارگردان این فیلم، ولادیمیر پوتاپوف در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

این کارگردان اهل مسکو با بیان اینکه "فریاد سکوت" یازدهمین اثر اوست، اظهار کرد: این نخستین باری است که در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنم.

وی در خصوص روند ساخت فیلم خود گفت: ساخت این فیلم برای من بسیار دشوار بود. به دلیل دنیایی که کودکان دارند گاهی صحبت کردن به زبانشان دشوار است، باید به گونه‌ای متن را برای آن‌ها نوشت تا قابل درک باشد به خصوص بازیگران این فیلم که نخستین تجربه بازیگری خود را داشتند.

ولادیمیر پوتاپوف در خصوص انتخاب بازیگران برای نقش‌های فیلم، اضافه کرد: وقتی بازیگر دختر فیلم را برای اولین بار دیدم که با برادرش بازی می‌کرد از شدت هیجان گریه‌ام گرفت و تصمیم گرفتم نقش اصلی فیلم را به او بدهم.

وی با بیان اینکه داستان این فیلمنامه اقتباسی از روی یکی از رمان‌های روسی است، افزود: در رمان دختر ۱۶ ساله است، اما در این فیلم سن دختر را کاهش دادیم و نوشتن فیلمنامه اثر به دلیل تغییراتی که اعمال شد، شش ماه طول کشید.

کارگردان فیلم "فریاد در سکوت" در پاسخ به این پرسش که آیا ریتم فیلم بیش از حد کند پیش نمی‌رود؟ تصریح کرد: ریتم کند این فیلم تعمدی بوده است. فلسفه سکوت چیست؟ زمانی که همه انسان‌ها در شهر مرده‌اند و انسانی وجود ندارد، این روند به کندی پیش می‌رود. در واقع سریع‌تر از این نمی‌تواند پیش برود و باید روند فیلم کندتر از این باشد. 

پوتاپوف در خصوص شرایط سینمای کودک در روسیه گفت: در روسیه نیز تمایل زیادی برای سینمای کودک نشان نمی‌دهند. چرا که بازگشت سرمایه در این سینما کمتر از سینماهای دیگر است. سینمای کودک دارای راستی و درستی است و همه افراد نمی‌توانند در این حیطه فعالیت کنند، مهم‌ترین ویژگی این سینما ویژگی‌های انسانی و اخلاقی آن است؛ افرادی که دنبال کسب در آمد هستند نباید وارد این سینما شوند.

وی افزود: اگر کودکان را از این فیلم حذف کنم، یگانگی و پاکی و... را حذف می‌کنم و لطافت از فیلم من حذف می‌شود. آدم‌های بزرگ رفتار مهربانی مانند کودکان ندارند و در صورت حذف کودکان داستان فیلم با روندی متفاوت پیش می‌رفت. 

کارگردان فیلم "فریاد در سکوت" با اشاره به اینکه نبود تبلیغات شرایط سختی برای سینمای کودک در روسیه رقم زده است، گفت: برای سینمای هنری می‌جنگیم اما آنها از ما سینمایی صنعتی و اقتصادی می‌خواهند.

پوتاپوف در خصوص هدفش از تولید این فیلم اظهار کرد: کسانی که جنگ راه می اندازند آدم هایی هستند که رویاها و خانواده کودکان را نابود می‌کنند تا پول و نفت به دست بیاورند. دوست دارم فیلمم این پیام را به همه آدم‌ها بدهد که جنگ را تمام کنید چرا که بچه‌ها در حال عذاب کشیدن هستند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ اتفاق می‌افتد بودن و موجودیت از بین می‌رود. ساخت فیلم برای جنگ بهانه‌ای برای از بین رفتن نابودی و نبودن است. دولت روسیه به تجارت و سود اهمیت بسیاری می‌دهد، به همین خاطر ساخت فیلم کودک در این کشور دشوار است.

کد خبر 386663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.