آبرسانی به ۱۰ هزار روستا از سال ۹۲ تاکنون

از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به ۱۰ هزار و ۱۵۸ روستا آبرسانی شده است که جمعیتی بیش از ۶.۷ میلیون نفر را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در دولت تدبیر و امید هر هفته به بیش از ۳۰ روستا آبرسانی شده است؛ در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ نیز به طور متوسط هر سال یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر از آب سالم و بهداشتی پایدار برخودار خواهند شد.

همچنین با نگاهی به عملکرد دولت در بخش احداث سد، مشاهده می‌شود که در طول خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۲۴ سد ملی به بهره برداری رسیده است؛ به این ترتیب، تعداد سدهای به بهره‌برداری رسیده کشور از ۱۴۴ سد در سال ۹۲ به ۱۷۸ سد در مردادماه ۹۸ رسیده است.

علاوه بر این، در فاصله سال‌های ۹۲ تاکنون هر ۴۰ روز یک تصفیه خانه فاضلاب شهری و هر ۹۰ روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح شده است و تا پایان سال جاری هر هفته یک تصفیه خانه فاضلاب و هر دو هفته یک تصفیه خانه آب شهرهی دیگر افتتاح خواهد شد.

به این ترتیب،‌ تعداد تصفیه‌خانه‌های آب شهری از ۱۱۹ تصفیه خانه در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۴ تصفیه‌خانه افزایش یافته است و تعداد تصفیه‌خانه های فاضلاب شهری نیز از ۱۶۸ واحد به ۲۲۴ واحد رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 386647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.